مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

361
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

591
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل تاثیرگذار در رسانه های اجتماعی بر تصمیم گیری خرید بیمه

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 50

چکیده

 امروزه رسانه های اجتماعی به شدت بر نحوه دریافت اطاعات و اخبار تاثیر گذاشته اند. جستجوی اطلاعات از طریق رسانه های اجتماعی توسط مصرف کنندگان بیش از گذشته مورد توجه واقع شده است. هدف از این مقاله بررسی عوامل تاثیرگذار در فرآیند تصمیم گیری خرید در صنعت بیمه است. در این تحقیق از روش کمی استفاده شده و داده ها از بین 223 کاربر عضو صفحات طرفداران بازیگران و ورزشکاران مشهور در رسانه اجتماعی جمع آوری شده است. برای بررسی مدل یک نظرسنجی آنلاین بین کاربرانی انجام شد که حداقل یک نفر از افراد تاثیرگذار را دنبال می کنند. داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار آماری SPSS 23 و Smart PLS 3. 0 مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد اثر پست های اینفلوینسرها, اثر پست های دیگران, اثر پست های خود شرکت بر قصد جستجوی اطلاعات و تاثیر ارزش ادراک شده, سودمندی ادراک شده, تصویر برند شرکت و آگاهی از طرح های فروش/جشنواره ها بر قصد خرید مصرف کننده در جامعه مبتنی بر رسانه های اجتماعی (یعنی طرفداران صفحات نام تجاری فیس بوک) تاثیر مثبتی دارد. همچنین در این بررسی مشخص گردید که قصد جستجوی اطلاعات بر قصد خرید مصرف کننده نیز تاثیر مثبتی دارد. یافته های این مطالعه به درک اهمیت عوامل انتخاب شده در تاثیرگذاری بر تصمیم خرید مصرف کنندگان در صنعت بیمه کمک می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قره خانی، محسن، و پورهاشمی، سیده ام سلمه. (1400). بررسی عوامل تاثیرگذار در رسانه های اجتماعی بر تصمیم گیری خرید بیمه. رشد فناوری، 17(67 )، 41-50. SID. https://sid.ir/paper/411892/fa

    Vancouver: کپی

    قره خانی محسن، پورهاشمی سیده ام سلمه. بررسی عوامل تاثیرگذار در رسانه های اجتماعی بر تصمیم گیری خرید بیمه. رشد فناوری[Internet]. 1400؛17(67 ):41-50. Available from: https://sid.ir/paper/411892/fa

    IEEE: کپی

    محسن قره خانی، و سیده ام سلمه پورهاشمی، “بررسی عوامل تاثیرگذار در رسانه های اجتماعی بر تصمیم گیری خرید بیمه،” رشد فناوری، vol. 17، no. 67 ، pp. 41–50، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/411892/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button