Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

389
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

643
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ی روش تدریس مبتنی بر تفکر فعال و روش تدریس سنتی بر خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهرستان چابهار

صفحات

 صفحه شروع 44 | صفحه پایان 50

چکیده

 این پژوهش با هدف مقایسه ی اثربخشی روش تدریس مبتنی بر تفکر فعال و روش تدریس سنتی, بر خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان چابهار انجام شده است. پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون پس آزمون و گروه آزمایش وگواه بود. جامعه ی مورد مطالعه, شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه ششم مقطع ابتدایی شهر چابهار بود. نمونه مورد مطالعه بر اساس هدف های پژوهش, 80 دانش آموز که پس از انجام آزمون خودکارآمدی تحصیلی, به شکل تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جای گرفتند. ابزار پژوهش برای بررسی میزان خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان, پرسش نامه ی خودکارآمدی تحصیلی جینگ و مورگان (1999) بود. داده های حاصل از گردآوری اطلاعات, با استفاده از تحلیل کوواریانس, تجزیه و تحلیل شدند. یافته های این پژوهش نشان داد که تدریس به روش تفکر فعال, سبب ارتفای خودکارآمدی دانش آموزان در همه ی ابعاد آن گردیده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسلامی نژاد، طاهره، و سعید، نسیم. (1399). مقایسه ی روش تدریس مبتنی بر تفکر فعال و روش تدریس سنتی بر خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهرستان چابهار. پژوهش در آموزش علوم ابتدایی، 2(4 )، 44-50. SID. https://sid.ir/paper/413724/fa

    Vancouver: کپی

    اسلامی نژاد طاهره، سعید نسیم. مقایسه ی روش تدریس مبتنی بر تفکر فعال و روش تدریس سنتی بر خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهرستان چابهار. پژوهش در آموزش علوم ابتدایی[Internet]. 1399؛2(4 ):44-50. Available from: https://sid.ir/paper/413724/fa

    IEEE: کپی

    طاهره اسلامی نژاد، و نسیم سعید، “مقایسه ی روش تدریس مبتنی بر تفکر فعال و روش تدریس سنتی بر خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهرستان چابهار،” پژوهش در آموزش علوم ابتدایی، vol. 2، no. 4 ، pp. 44–50، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/413724/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا