مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

245
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

530
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ادراک معلمان از نقش برنامه ی درسی در بهبود تربیت شهروندی دانش آموزان ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 36

چکیده

تربیت شهروندی یکی از ضرورت های مهم هر نظام آموزشی است, به طوری که می توان گفت هدف اصلی نظام تعلیم و تربیت, تربیت شهروند مطلوب برای هر جامعه است. پژوهش حاضر با هدف بررسی ادراک معلمان از نقش برنامه ی درسی در بهبود تربیت شهروندی دانش آموزان ابتدایی انجام شده است. ماهیت پژوهش, کاربردی از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری شامل آموزگاران ابتدایی شاغل دردوره ی دوم ابتدایی شهر بیرجند در سال تحصیلی 98-97 است. نمونه پژوهش بر اساس جدول کرجسی و مورگان202 نفر تعیین و مورد بررسی قرار گرفت. روش نمونه گیری پژوهش خوشه ای-طبقه ای است. ابزار جمع آوری اطلاعات, پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی محتوایی آن طبق نظر استادان مورد تائید قرار گرفت و پایایی آن به روش ضریب آلفای کرونباخ 806/0 محاسبه شد. جهت تجزیه و تحلیل داده از آزمون آماری t تک نمونه ای استفاده شد. نتایج پژوهش نشان می دهد از دید معلمان, برنامه درسی توانسته است در رفتارهای دانشی(15/3), رفتارهای فرهنگی-ملی(63/3) و رفتارهای اجتماعی (51/3) در بهبود تربیت شهروندی دانش آموزان ابتدایی در حد متوسط به بالا عمل کرده است و در تربیت شهروند الکترونیک (07/3) در سطح مطلوب عمل نکرده است. پیشنهاد می شود با توجه به اختلاف میانگین مؤلفه شهروند الکترونیک با سطح مطلوب و ضرورت تربیت شهروند الکترونیک در جامعه مدرن امروز, طراحان و تدوین کنندگان برنامه ی درسی به این موضوع بیشتر بپردازند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی پور، محمد، اکبری بورنگ، محمد، و محمودی بورنگ، محمد. (1399). ادراک معلمان از نقش برنامه ی درسی در بهبود تربیت شهروندی دانش آموزان ابتدایی. پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی، 2(3 )، 27-36. SID. https://sid.ir/paper/414277/fa

    Vancouver: کپی

    علی پور محمد، اکبری بورنگ محمد، محمودی بورنگ محمد. ادراک معلمان از نقش برنامه ی درسی در بهبود تربیت شهروندی دانش آموزان ابتدایی. پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی[Internet]. 1399؛2(3 ):27-36. Available from: https://sid.ir/paper/414277/fa

    IEEE: کپی

    محمد علی پور، محمد اکبری بورنگ، و محمد محمودی بورنگ، “ادراک معلمان از نقش برنامه ی درسی در بهبود تربیت شهروندی دانش آموزان ابتدایی،” پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی، vol. 2، no. 3 ، pp. 27–36، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414277/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button