مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

221
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

530
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

توسعه شرکت های طراحی صنعتی کشور براساس ارائه مدل ساختاری تبلیغات

صفحات

 صفحه شروع 141 | صفحه پایان 156

چکیده

طراحی صنعتی یکی از حوزه های توانمندی و خودکفایی کشور است. لذا هدف پژوهش حاضر طراحی مدل ساختاری در جهت بهبود مکانیزم تبلیغات و توسعه شرکت های طراحی صنعتی مبتنی بر چشم انداز 20 ساله ایران در نظر گرفته شد. بدین منظور ابتدا براساس مطالعه کتابخانه ای و با بهره گیری از رویکرد کیفی مقایسه تطبیقی 4 شرکت طراحی صنعتی داخلی و 4 شرکت طراحی صنعتی خارجی 82 شاخص شناسایی شد. در گام دوم, 40 شاخص که بیشترین فراوانی را داشتند مشخص گردیده و با بهره گیری از روش مفهوم سازی داده بنیاد پس از کدگذاری محوری و باز در 4 دسته شاخص اصلی از جمله محصول و خدمات, اعلان ها, بازاریابی و ارتباط با مشتری طبقه بندی و مدلی مبتنی بر آن طراحی گردید. سپس در بخش کمی, برای آزمون اعتبار مدل استخراج شده ابتدا پرسشنامه ای محقق ساخته حاوی 3 سوال جمعتی شناختی و 45 سوال پنج گزینه ای میان 384 نفر از مشتریان و متخصصان شرکت های داخلی به روش نمونه گیری طبقه بندی توزیع و پس از گردآوری پرسشنامه ها و تایید روایی و پایایی پرسشنامه, داده ها به کمک نرم افزارهای اس. پی. اس. اس. و اسمارت. پی. ال. اس. مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج آزمون کلی کیفیت مدل ساختاری نشان داد که مدل از کیفیت بالایی برخوردار است. همچنین یافته ها نشان داد که ضرایب مسیر مدل ساختاری معنادار بوده و 4 شاخص محصول و خدمات, اعلان ها, بازاریابی و ارتباط با مشتری بر اثربخشی تبلیغات و رونق کسب و کار شرکت های طراحی صنعتی تاثیر مثبت و معناداری می گذارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفاری، سارا، صادقی نائینی، حسن، ابطحی، عطااله، طبیبی، سیدجمال الدین، و فرهنگی، علی اکبر. (1400). توسعه شرکت های طراحی صنعتی کشور براساس ارائه مدل ساختاری تبلیغات. معماری و شهرسازی ایران، 12(1 )، 141-156. SID. https://sid.ir/paper/416547/fa

    Vancouver: کپی

    صفاری سارا، صادقی نائینی حسن، ابطحی عطااله، طبیبی سیدجمال الدین، فرهنگی علی اکبر. توسعه شرکت های طراحی صنعتی کشور براساس ارائه مدل ساختاری تبلیغات. معماری و شهرسازی ایران[Internet]. 1400؛12(1 ):141-156. Available from: https://sid.ir/paper/416547/fa

    IEEE: کپی

    سارا صفاری، حسن صادقی نائینی، عطااله ابطحی، سیدجمال الدین طبیبی، و علی اکبر فرهنگی، “توسعه شرکت های طراحی صنعتی کشور براساس ارائه مدل ساختاری تبلیغات،” معماری و شهرسازی ایران، vol. 12، no. 1 ، pp. 141–156، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/416547/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button