مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

984
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

254
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عملکرد برشی الیاف فولادی در تراورسهای بتنی پیش تنیده راه آهن

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 35

چکیده

 یکی از کاربردهای مهم الیاف فولادی در بتن, تقویت مقاومت برشی آن است. استفاده از الیاف فولادی در المانهای سازه ای نظیر تیرهای بتنی پیش ساخته یا پیش تنیده به کار رفته در پل های راه و راه آهن و محل اتصال آن به کوله ها, سبب ایجاد شکل پذیری, افزایش جذب انرژی, بهبود عملکرد خستگی, افزایش ظرفیت برشی و در نتیجه کاهش تراکم خاموتها می شود. در این مقاله عملکرد برشی الیاف فولادی در تراورسهای بتنی پیش تنیده تک بلوکی تحلیل شده و از نتایج آن, معادلاتی برای محاسبه ظرفیت برشی الیاف فولادی به کار رفته در بتن, تهیه شده است. تراورسهای بتنی پیش تنیده تک بلوکی, در واقع تیرهای بتنی پیش تنیده ای هستند که دارای بارگذاری بحرانی تری نسبت به تیرهای بتنی معمولی (تیرهای پل های راه و راه آهن) می باشند, این در حالی است که این المانها فاقد عضو برشی محصور کننده - حتی در ناحیه اعمال نیروی پیش تنیدگی - می باشند. از آنجا که نتایج به دست آمده از افزودن الیاف فولادی در بتن تیرهای بتنی پیش تنیده بیانگر تاثیر مثبت آنها بر افزایش مقاومت برشی, کاهش تراکم خاموتها, کنترل ترک خوردگی, افزایش سختی تیرها و افزایش مقاومت نهایی آنها است, بنابراین می توان در تراورسهای بتنی پیش تنیده به جای افزایش پارامتر پیش تنیدگی - که سبب کاهش سختی نهایی تراورسها می شود - از الیاف فولادی استفاده کرد تا ضمن افزایش لنگر ترک خوردگی, موجبات افزایش مقاومت برشی نهایی و سختی تراورس بعد از ترک خوردگی نیز فراهم شود. نتایج به دست آمده از مطالعات آزمایشگاهی بیانگر محافظه کارانه بودن روابط تحلیلی ارایه شده برای محاسبه ظرفیت برشی الیاف فولادی به کار رفته در بتن است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسنی، ابوالفضل، و عابدینی کارشک، محمد. (1383). عملکرد برشی الیاف فولادی در تراورسهای بتنی پیش تنیده راه آهن. فنی و مهندسی مدرس، -(15)، 27-35. SID. https://sid.ir/paper/416749/fa

    Vancouver: کپی

    حسنی ابوالفضل، عابدینی کارشک محمد. عملکرد برشی الیاف فولادی در تراورسهای بتنی پیش تنیده راه آهن. فنی و مهندسی مدرس[Internet]. 1383؛-(15):27-35. Available from: https://sid.ir/paper/416749/fa

    IEEE: کپی

    ابوالفضل حسنی، و محمد عابدینی کارشک، “عملکرد برشی الیاف فولادی در تراورسهای بتنی پیش تنیده راه آهن،” فنی و مهندسی مدرس، vol. -، no. 15، pp. 27–35، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/416749/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button