Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,431
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارایه روش کنترل و پیش بینی گود افتادگی در آسفالت روسازی در مناطق گرمسیر ایران

صفحات

 صفحه شروع 199 | صفحه پایان 212

چکیده

 گود افتادگی در مسیر عبور چرخهای وسایل نقلیه سنگین یکی از رایج ترین خرابی های روسازی های انعطاف پذیر در مناطق گرمسیر ایران است. این نوع خرابی ممکن است به علت عدم تراکم کافی و یا عدم مقاومت باربری کافی خاک بستر و یا هر یک از لایه های روسازی اتفاق بیافتد بسیاری از محققین در تکنولوژی آسفالت معتقدند در صورتی که مقاومت و تراکم لایه های روسازی و خاک بستر آن کافی باشد این پدیده به علت تغییر شکل دائم لایه رویه آسفالتی روسازی اتفاق می افتد و بنابراین بدلیل ضعف در روش طرح مخلوط بتن آسفالتی است. دراین مقاله با فرض آنکه مقاومت و تراکم لایه های روسازی و خاک بستر آن کافی باشد روند ایجاد تغییر شکل دائم در لایه رویه آسفالتی در مناطق گرمسیر بررسی شده و یک روش جامع برای ارزیابی کمی وکیفی عملکرد مخلوط بتن آسفالتی جهت کنترل میزان تغییر شکل دائم و در نتیجه گود افتادگی در لایه رویه آسفالتی روسازیهای انعطاف پذیر ارائه شده است. برای این منظور نویسندگان این مقاله با طراحی و ساخت دستگاهی که قادر به بارگذاری دینامیکی آسفالت به صورت عبوری باشد شرایط بارگذاری واقعی و دمایی ویژه آسفالت در مناطق گرمسیر ایران را در آزمایشگاه شبیه سازی نموده و روند تغییر شکل دائم و تدریجی رویه آسفالتی را مدل سازی نموده اند. نتایج آزمایشهای ارایه شده در این مقاله نشان میدهد که حداکثر مقدار گود افتادگی در لایه رویه آسفالتی روسازی راه ها در مناطق گرمسیر به مقدار زیادی بستگی به دانه بند مصالح سنگی, اندازه درشت ترین دانه, درجه نفوذ قیر و همچنین دمای آسفالت در هنگام بارگذاری دارد. در ضمن تاثیر دانه بندی و اندازه درشت ترین دانه مصالح سنگی بر حداکثر مقدار گودافتادگی در آسفالت در درجه حرارت بالای آسفالت مشهودتر است. با استفاده از این روش تحلیلی این امکان وجود دارد که مهندسین طراح روسازی با کنترل ضخامت لایه رویه آسفالتی و تغییر در مشخصات فنی مخلوطهای بتن آسفالتی در آزمایشگاه مقدار گود افتادگی در لایه رویه آسفالتی جاده ها را به نحو مقتضی کنترل نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عامری، محمود، و طباطبایی، سیدعباس. (1382). ارایه روش کنترل و پیش بینی گود افتادگی در آسفالت روسازی در مناطق گرمسیر ایران. نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید (فارسی)(نشریه بین المللی علوم مهندسی)، 14(2)، 199-212. SID. https://sid.ir/paper/418104/fa

    Vancouver: کپی

    عامری محمود، طباطبایی سیدعباس. ارایه روش کنترل و پیش بینی گود افتادگی در آسفالت روسازی در مناطق گرمسیر ایران. نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید (فارسی)(نشریه بین المللی علوم مهندسی)[Internet]. 1382؛14(2):199-212. Available from: https://sid.ir/paper/418104/fa

    IEEE: کپی

    محمود عامری، و سیدعباس طباطبایی، “ارایه روش کنترل و پیش بینی گود افتادگی در آسفالت روسازی در مناطق گرمسیر ایران،” نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید (فارسی)(نشریه بین المللی علوم مهندسی)، vol. 14، no. 2، pp. 199–212، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/418104/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا