مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,058
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اندازه گیری بیشینه نیروی کشش مالبندی دو نوع تراکتور متداول در ایران با توجه به خواص مکانیکی خاک

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 یکی از مشخصه های عملکردی مهم تراکتورها که اغلب برای مقایسه و ارزیابی آنها بکار میرود, بیشینه نیروی کشش مالبندی می باشد. برای تعیین این مشخصه در دو نوع تراکتور متداول در ایران, آزمون هایی در روی سطوح مختلف خاک ورزی از نظر شاخص مخروط (CI) بر اساس آزمایش فاکتوریل در قالب طرح بلوک های کامل تصادفی با 6 تکرار اجرا شد. آزمون ها شامل دو فاکتور بود: فاکتور اول, سه سطح مختلف خاک ورزی یعنی خاک شخم نخورده, خاک شخم خورده و خاک شخم خورده+ دیسک خورده بود. فاکتور دوم نوع تراکتور؛ شامل تراکتورهای MF285  (با سنگین کننده) و 750 ITM (بدون سنگین کننده) بود. طی این آزمون ها بیشینه نیروی کشش مالبندی تراکتورها, درصد لغزش چرخ های محرک و سرعت پیشروی واقعی, اندازه گیری شدند. نتایج حاصل از تجزیه کواریانس و واریانس داده های بیشینه نیروی کشش مالبندی تراکتورها نشان داد که دو نوع تراکتور از نظر بیشینه نیروی کشش مالبندی, دارای اختلاف معنی داری در سطح احتمال 1% می باشند. به طوری که تراکتور 285 MF نسبت به تراکتور 750 ITM روی هر سه سطح خاک, دارای کشش بالاتری بود. اثر شاخص مخروط خاک روی بیشینه نیروی کشش مالبندی تراکتورها در سطح احتمال 1% معنی دار بود. بیشترین کشش مالبندی روی خاک شخم نخورده و کمترین کشش مالبندی روی خاک دیسک خورده بدست آمد. اثر عوامل کواریت (سرعت پیشروی و درصد لغزش چرخ های محرک) روی بیشینه نیروی کشش مالبندی تراکتورها در سطح احتمال 1% معنی دار شد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیدلوهریس، سیدصادق، قاسم زاده، حمیدرضا، رنجبر، ایرج، و ولی زاده، مصطفی. (1380). اندازه گیری بیشینه نیروی کشش مالبندی دو نوع تراکتور متداول در ایران با توجه به خواص مکانیکی خاک . دانش کشاورزی، 11(4)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/423674/fa

    Vancouver: کپی

    سیدلوهریس سیدصادق، قاسم زاده حمیدرضا، رنجبر ایرج، ولی زاده مصطفی. اندازه گیری بیشینه نیروی کشش مالبندی دو نوع تراکتور متداول در ایران با توجه به خواص مکانیکی خاک . دانش کشاورزی[Internet]. 1380؛11(4):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/423674/fa

    IEEE: کپی

    سیدصادق سیدلوهریس، حمیدرضا قاسم زاده، ایرج رنجبر، و مصطفی ولی زاده، “اندازه گیری بیشینه نیروی کشش مالبندی دو نوع تراکتور متداول در ایران با توجه به خواص مکانیکی خاک ،” دانش کشاورزی، vol. 11، no. 4، pp. 0–0، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/423674/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button