مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,515
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

415
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

متدولوژی و ارزیابی کاربرد مدل های لاجیت در انتخاب مسیر رانندگان

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 54

چکیده

 فرضیات مختلف رفتاری رانندگان در انتخاب مسیر موجود است که یکی از زمینه های توسعه مدل های انتخاب مسیر رانندگان می باشند. معمولا انتخاب مسیر بر اساس هزینه عمومی هر گزینه (مسیر) انتخابی صورت می گیرد که البته بصورت قطعی قابل تعیین نیستند. مفهوم عدم قطعیت مدل های انتخاب, منجر به استفاده از مدل های احتمالی و در راس آنها مدل های لاجیت در تخصیص ترافیک شده است. شرط استقلال گزینه های نامرتبط در مدلهای لاجیت-که در مدل لاجیت چندجمله ای نقض می شد-در تحقیقات متعدد, پیشرفت و توسعه مدل های لاجیت جدید را در پی داشته است که از آن به مدل های لاجیت توسعه یافته یاد می شود. در این تحقیق ضمن جمع آوری مبانی ریاضی مدل لاجیت چندجمله ای به همراه مدل های لاجیت توسعه یافته, این مدل ها بصورت یک جا روی شبکه آلسوپ اجرا و پیاده سازی شد تا امکان سنجی و مقایسه ای بین نتایج آنها صورت گیرد. نتیجه مقایسه, تفاوت در خروجی های مدل های لاجیت مختلف در حجم های تقاضای میانی بوده است؛ به نحوی که در حجم های پایین تقاضا و در حجم های بالای تقاضا (در حدود دو برابر حجم های پایین تقاضا) تفاوتی در نتایج مدل های مختلف وجود ندارد. جدا از امکان مقایسه و تحقیق نتایج این مدل ها روی یک شبکه, بحث پیاده سازی و بکارگیری الگوریتم بارگذاری شبکه, استفاده از توابع هزینه وابسته به حجم, ساختار الگوریتم متوسط متوالی و اثرات تقاطعات نیز در این تحقیق مدنظر قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهبهانی، حمید، و حقیقی، فرشیدرضا. (1389). متدولوژی و ارزیابی کاربرد مدل های لاجیت در انتخاب مسیر رانندگان. مهندسی حمل و نقل، 1(3)، 41-54. SID. https://sid.ir/paper/477507/fa

    Vancouver: کپی

    بهبهانی حمید، حقیقی فرشیدرضا. متدولوژی و ارزیابی کاربرد مدل های لاجیت در انتخاب مسیر رانندگان. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1389؛1(3):41-54. Available from: https://sid.ir/paper/477507/fa

    IEEE: کپی

    حمید بهبهانی، و فرشیدرضا حقیقی، “متدولوژی و ارزیابی کاربرد مدل های لاجیت در انتخاب مسیر رانندگان،” مهندسی حمل و نقل، vol. 1، no. 3، pp. 41–54، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/477507/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button