Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,675
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,047
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مولفه های استراتژی های زنجیره تامین وفناوری زنجیره تامین بر رضایتمندی مشتریان و عملکرد شرکت

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 52

چکیده

 تشدید صحنه رقابت جهانی در محیطی که به صورت دائم در حال تغییر است شرکت ها و سازمان ها برای اینکه بتوانند جایگاه رقابتی خود را در عرصه های جهانی حفظ کنند و برای زیست و بقا در بازارهای رقابت ملی و جهانی نیازمند به کار گیری استراتژی های مناسب هستند. گسترش بازارها, دخیل شدن سلیقه های متفاوت مصرف کنندگان, رقابت را از سطح مابین شرکت ها به سطح مابین زنجیرهای تامین کشانده و تمرکز بر بهبود عملکرد شرکت ها تنها مسیر دستیابی به مزایای رقابتی در بازارهای جهانی کسب و کار و کسب رضایتمندی در بین مصرف کنندگان شده است. مدیریت زنجیره تامین برنامه ریزی, سازمان دهی رهبری, کنترل فرایند برقراری ارتباطی یک شرکت برای تامین نیازها و مواد مورد نیاز خود با تامین کنندگان مربوطه ایجاد می کند(فقهی فرهمند, 1389). هماهنگ سازی نظام مند و راهبردی بخش های سنتی کسب و کار و تاکتیک هایی این بخش با هدف بهبود عملکرد شرکت ها و کل زنجیره تامین(دویت و همکاران, 2001). مدیریت زنجیره تامین هماهنگ سازی تولید, موجودی, محل و موقعیت حمل و نقل در بین اجزای یک زنجیره به منظور رسیدن به بهترین ترکیب پاسخ دهی و کارایی برای بازار مورد نظر است(هوگس, 2008). در این مقاله دوعامل استراتژی و فناوری زنجیره تامین بر روی عملکرد شرکت و رضایت مشتری مورد بررسی قرارگرفت. جامعه آماری این پژوهش را شرکت های تولیدی شهرک بهارستان تشکیل می دهد که دارای 150 شرکت فعال می باشد. با استفاده از جدول مورگان تعداد 104 نمونه انتخاب شده است. ابزار گرد آوری این تحقیق پرسشنامه های استاندارد بوده است که با استفاده از آن فرضیات پژوهش با استفاده از نرم افزار SPSS20 مورد آزمون قرار گرفت نتایج نشان داد که بین مولفه های فناوری و استراتژی رنجیره تامین و عملکرد و رضایت مشتری ارتباط معنادار وجود دارد و همچنین فناوری و استراتژی رنجیره تامین توانایی پیش بینی عملکرد و رضایت مشتری را دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی، زهرا، خانلری، امیر، و معصومی خلجی، حمیدرضا. (1397). تاثیر مولفه های استراتژی های زنجیره تامین وفناوری زنجیره تامین بر رضایتمندی مشتریان و عملکرد شرکت. نخبگان علوم و مهندسی، 3(6 )، 39-52. SID. https://sid.ir/paper/513094/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی زهرا، خانلری امیر، معصومی خلجی حمیدرضا. تاثیر مولفه های استراتژی های زنجیره تامین وفناوری زنجیره تامین بر رضایتمندی مشتریان و عملکرد شرکت. نخبگان علوم و مهندسی[Internet]. 1397؛3(6 ):39-52. Available from: https://sid.ir/paper/513094/fa

    IEEE: کپی

    زهرا قاسمی، امیر خانلری، و حمیدرضا معصومی خلجی، “تاثیر مولفه های استراتژی های زنجیره تامین وفناوری زنجیره تامین بر رضایتمندی مشتریان و عملکرد شرکت،” نخبگان علوم و مهندسی، vol. 3، no. 6 ، pp. 39–52، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/513094/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا