مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,053
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

787
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدیریت کیفیت جامع و نوآوری خدمات (یک بررسی در ادبیات تحقیق)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 11

چکیده

 در محیط رقابتی امروز, مدیریت کیفیت جامع ﺑ ﻌ ﻨ ﻮ ﺍ ﻥ ﻳ ﻚ ﻓ ﻠ ﺴ ﻔ ﻪ ﻣ ﺪ ﻳ ﺮ ﻳ ﺖ , ﺍ ﺑ ﺰ ﺍ ﺭ ﻱ ﻻ ﺯ ﻡ ﺑ ﺮ ﺍ ﻱ ﻫ ﻤ ﻪ ﺳ ﺎ ﺯ ﻣ ﺎ ﻥ ﻫ ﺎ ﺑ ﻤ ﻨ ﻈ ﻮ ﺭ ﺑ ﻘ ﺎ ء در محیط تلقی می گردد. زیرا ﻣ ﺪ ﻳ ﺮ ﻳ ﺖ ﻛ ﻴ ﻔ ﻴ ﺖ ﺟ ﺎ ﻣ ﻊ , سیستمی است که هدف اصلی آن افزایش کیفیت بوده و ﺑ ه عنوان ﻳ ﻚ ﻣ ﻨ ﺸ ﺎ ء ﻧ ﻮ ﺁ ﻭ ﺭ ﻱ در شرایط رقابتی سازمان ها بویژه سازمان های ارائه دهنده خدمات مورد اهمیت بوده و نقش بسزایی در رشد و بهبود آنها دارد. نوآوری خدمات بطور کلی شامل سه مولفه ی, ایجاد مجموعه ای منحصربفرد از مزایای خدمات ارائه شده, فراهم کردن مزایای جدیدتر به خدمت ارائه شده و ایجاد یک خدمت کاملا جدید به خدمات ارائه شده فعلی می باشد. تحقیقات و مطالعات تجربی نشان می دهند که یک رابطه مثبت و قوی بین مدیریت کیفیت جامع و نوآوری وجود دارد. در این تحقیق پس از بررسی تعاریف و عناصر اساسی مدیریت کیفیت جامع به عوامل کلیدی موفقیت آن اشاره شد و سپس به بیان نقش نوآوری و جایگاه نوآوری خدمات در سازمان ها پرداخته و رابطه مدیریت کیفیت جامع و نوآوری خدمات مورد مطالعه قرار گرفت. یافته های تحقیق نیز حاکی از وجود جنبه های مشترک بسیاری بین مدیریت کیفیت جامع و نوآوری دارد که ما یکی از ویژگی های کلیدی آن یعنی کایزن را با نوآوری مورد مقایسه قرار دادیم. در نتیجه, مدیریت کیفیت جامع تا حدود زیادی یک امتیاز رقابتی برای سازمان فراهم می کند و مطالعات نوآوری, مدیریت کیفیت جامع را به عنوان شکلی از نوآوری در نظر می گیرند و همچنین از دیدگاه نوآوری خدمات, مناسب بودن مدیریت کیفیت جامع برای اداره نوآوری می تواند دیدگاه اعمال اداری در سازمان های خدماتی نوآور را تقویت سازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شعیبی، مجید. (1398). مدیریت کیفیت جامع و نوآوری خدمات (یک بررسی در ادبیات تحقیق). نخبگان علوم و مهندسی، 4(1 )، 1-11. SID. https://sid.ir/paper/517007/fa

    Vancouver: کپی

    شعیبی مجید. مدیریت کیفیت جامع و نوآوری خدمات (یک بررسی در ادبیات تحقیق). نخبگان علوم و مهندسی[Internet]. 1398؛4(1 ):1-11. Available from: https://sid.ir/paper/517007/fa

    IEEE: کپی

    مجید شعیبی، “مدیریت کیفیت جامع و نوآوری خدمات (یک بررسی در ادبیات تحقیق)،” نخبگان علوم و مهندسی، vol. 4، no. 1 ، pp. 1–11، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/517007/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button