مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,241
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

458
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نسبت مهارت « توصیف کلامی » مصادیق معماری و تربیت دانشجویان معماری

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 30

چکیده

توصیف کلامی یک بنا, مهارت بیان فهم آن بر محمل کلمات است. در آموزش دانشجویان در دانشکده های معماری بر تربیت تصویری دانشجویان تاکید به جایی دارند, در حالی که بر تربیت کلامی آ نها کمتر توجه می شود. قبل از آنکه بنایی را دانشجویان معماری طراحی کنند, توصیف کلامی آن ها را در معرفی بر قالب کلمات به مخاطب توانمند می کند. در سطح دیگر, پروژه های معماری یا بناهای ساخته شده دانشجویان است که با مهارت توصیف کلامی تا حدودی فهمیده می شوند. با این نگاه اعتبار بیرونی مهارت توصیف کلامی تنها به بیان فهم بناهای متعین محدود نمی گردد و در فرایند طراحی معماری, به تناسب موضوع و شخص طراح, در منزل های آغازین, میانی, و پایانی موثر خواهد بود. بنا بر این هم استادان و هم دانشجویان از مخاطبان استفاده از مهارت توصیف کلامی خواهند بود. حدود مهارت توصیف کلامی یک بنا از خواندن صورت بنا تا فهم جوهره آن و درنهایت فهم اندیشه پشتیبان آن را شامل می شود. از وجوه توصیف کلامی مصادیق معماری میتوان به دو وجه عینی و معنایی اشاره کرد. در مرتبه عینی توصیف کلامی, عرصه هایی در مسیر رسیدن به مقصد در معماری تشخیص داده می شوند. مرتبه معنایی فهم توصیف کلامی نیز ناظر به تشخیص حریم ها در راه تقرب به مقصود است. این دو سلسله مراتب در عین جدایی به هم آمیخته اند. برای توصیف کلامی مطلوب سنجه هایی هست که از مهمترین آنها احراز ویژگی «روایتگری», «اقناع پذیری» و «قابلیت الصاق به احکام معماری» است. از یافته های نوشتار حاضر, تبلور نوعی تربیت کلامی مختص دانشجویان معماری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خاکی قصر، آزاده، و پورمهدی قایم مقامی، حسین. (1393). نسبت مهارت « توصیف کلامی » مصادیق معماری و تربیت دانشجویان معماری. صفه، 24(66)، 17-30. SID. https://sid.ir/paper/519034/fa

    Vancouver: کپی

    خاکی قصر آزاده، پورمهدی قایم مقامی حسین. نسبت مهارت « توصیف کلامی » مصادیق معماری و تربیت دانشجویان معماری. صفه[Internet]. 1393؛24(66):17-30. Available from: https://sid.ir/paper/519034/fa

    IEEE: کپی

    آزاده خاکی قصر، و حسین پورمهدی قایم مقامی، “نسبت مهارت « توصیف کلامی » مصادیق معماری و تربیت دانشجویان معماری،” صفه، vol. 24، no. 66، pp. 17–30، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/519034/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button