Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

صفه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    66
  • صفحات: 

    17-30
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1244
  • دانلود: 

    460
چکیده: 

توصیف کلامی یک بنا، مهارت بیان فهم آن بر محمل کلمات است. در آموزش دانشجویان در دانشکده های معماری بر تربیت تصویری دانشجویان تاکید به جایی دارند، در حالی که بر تربیت کلامی آ نها کمتر توجه می شود. قبل از آنکه بنایی را دانشجویان معماری طراحی کنند، توصیف کلامی آن ها را در معرفی بر قالب کلمات به مخاطب توانمند می کند. در سطح دیگر، پروژه های معماری یا بناهای ساخته شده دانشجویان است که با مهارت توصیف کلامی تا حدودی فهمیده می شوند. با این نگاه اعتبار بیرونی مهارت توصیف کلامی تنها به بیان فهم بناهای متعین محدود نمی گردد و در فرایند طراحی معماری، به تناسب موضوع و شخص طراح، در منزل های آغازین، میانی، و پایانی موثر خواهد بود. بنا بر این هم استادان و هم دانشجویان از مخاطبان استفاده از مهارت توصیف کلامی خواهند بود. حدود مهارت توصیف کلامی یک بنا از خواندن صورت بنا تا فهم جوهره آن و درنهایت فهم اندیشه پشتیبان آن را شامل می شود. از وجوه توصیف کلامی مصادیق معماری میتوان به دو وجه عینی و معنایی اشاره کرد. در مرتبه عینی توصیف کلامی، عرصه هایی در مسیر رسیدن به مقصد در معماری تشخیص داده می شوند. مرتبه معنایی فهم توصیف کلامی نیز ناظر به تشخیص حریم ها در راه تقرب به مقصود است. این دو سلسله مراتب در عین جدایی به هم آمیخته اند. برای توصیف کلامی مطلوب سنجه هایی هست که از مهمترین آنها احراز ویژگی «روایتگری»، «اقناع پذیری» و «قابلیت الصاق به احکام معماری» است. از یافته های نوشتار حاضر، تبلور نوعی تربیت کلامی مختص دانشجویان معماری است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1244

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 460 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

گلرخ شمین

نشریه: 

صفه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    66
  • صفحات: 

    75-66
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1190
  • دانلود: 

    737
چکیده: 

فضاهای همگانی شهر نیز همچون دیگر مکان های زندگی شهروندان در شکل گیری شناخت فرد نسبت به «من» خود و، نسبتی که میان خود و دنیای پیرامونش می سازد مهم می شود. مفهوم «هویت مکانی» معرف جنبه هایی از هویت فرد است که با تجربه مکان ها شکل می گیرد. در این پژوهش با رویکرد پدیدارشناسی، «فهم» نقش فضای همگانی در هویت مکانی شهروند، و عمق بخشیدن به یافته های دانش طراحی شهری درباره رابطه میان مکان و هویت فرد پی گیری می شود. پژوهش حاضر با اتکا بر روش پدیدارشناسی استعلایی پژوهش و «تفسیر» توصیف هایی که اشخاص از تجربه شخصی شان بیان می کنند، آن دسته از زنان جوان (23-35 ساله) ساکن تهران را مورد هدف قرار داده است که فضاهایی همگانی مانند میدان ونک و چهارراه ولی عصر را از مرجع های مکانی خود می دانند. داده های پژوهش با تکیه بر تکنیک مصاحبه عمیق با هشت نفر از گروه مورد پژوهش به دست آمده و تحلیل داده ها در راستای کشف «مضمون» هایی انجام شده است که پدیده هویت مکانی را در ارتباط با این دو مکان و گروه مورد هدف توصیف می کنند. با پنج مضمون به دست آمده در این پژوهش، پنج بعد مختلف رابطه میان فضای همگانی و هویت مکانی افراد توصیف می شوند، ابعاد فردی، اجتماعی، زمینه ای، گفتمانی، و اگزوتیک.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1190

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 737 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

صفه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    66
  • صفحات: 

    57-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2123
  • دانلود: 

    1357
چکیده: 

نیاز روزافزون سازمان های پروژه مدار مبنی بر ایجاد سیستم های متمرکز و یکپارچه ای، که در قالب آن بتوان علاوه بر ارزیابی و انتخاب پروژه ها به صورت انفرادی، به تعامل مابین آن ها و اثرات پروژه ها بر یکدیگر، از قبیل تعاملات استفاده از منابع مشترک، رعایت پیش نیازی های مابین پروژه ها، و نیز برآورده کردن اهداف استراتژیک سازمانی اشاره کرد، از دیرباز مورد توجه مدیران و مسوولان ارشد بوده است. در الگوی نوین مدیریتی، مسوول سبد پروژه سازمان ها را در برنامه ریزی، ارزیابی، اولویت بندی، انتخاب پروژه ها، و مدیریت جمعی و یکپارچه آن ها یاری می کند. این پژوهش با تمرکز بر نظریه های مختلف در زمینه استراتژی سازمان های پروژه محور و چگونگی به کارگیری آن ها در بازآفرینی روش خلاق حل مسائل، به ایجاد دیدگاهی در انتخاب و تعیین اولویت اجرای پروژه ها همسو با استراتژی کلی سازمان دست یافت. در این پژوهش، فهرست اولیه معیارهای انتخاب پروژه، با استفاده از مجموعه معیارهای پیشنهادی استاندارد مدیریت پروژه و با برداشت از کلام نظریه پردازان مختلف در خصوص مقایسه هم سویی کلی آن معیارها با اهداف و استراتژی های سازمانی، از طریق مصاحبه های جهت دار، معیارهایی را گزینش کرده است که بیشتر بر روی جهت گیری های استراتژیک سازمان تاکید دارند. سپس معیارهای مورد نظر این پژوهش با بررسی میدانی از طریق پرسش نامه، آنالیز و اولویت بندی شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد که، به علت بزرگ ترشدن روزبه روز اندازه سبد پروژه های سرمایه گذاری و رویکردهای مقطعی، فرایند انتخاب پروژه در مجموعه شرکت های مادرتخصصی و تصمیم گیری ها با اهداف و چشم انداز سازمان در دوره های بلند مدت همسو نیست. این تحقیق با مفروض داشتن نشانه هایی که منعکس کننده اهمیت همسویی متغیرهای راهبردی پروژه با چشم انداز سازمانی از منظر تصمیم گیران است، برجسته ترین معیارهای مدل های موجود را برای دستیابی به الگوی پیشنهادی بازآفرینی کرده است، تا مدیران را با رویکردی سیتماتیک در انتخاب سبد پروژه ها رهنمون باشد. تفاوت های مشاهده شده حاکی از ضرورت تغییرات مشخصی در الگوها و فرایندهای موجود انتخاب سبد پروژه و تضمین اجرای موفق استراتژی های سازمانی در سیر این فرایند است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2123

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1357 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

صفه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    66
  • صفحات: 

    127-150
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3599
  • دانلود: 

    3418
چکیده: 

مطالعات باغ اسلامی از دهه 1970 م و با تکیه بر مطالعات دهه های پیشین حجم قابل توجهی یافته است. این حوزه مطالعاتی با وجود نگاه قابل توجه به پدیده منظرسازی، گستره ای وسیع را در بر می گیرد و با نوعی کلی نگری همراه است. به نظر می رسد که این نوع نگاه محصول همگن دانستن ویژگی های جوامع اسلامی و فقدان تلاش برای تفکیک میان حوزه های فرهنگی متفاوت باشد. مطالعات یادشده معمولا برای شناخت ریشه های باغ اسلامی ارجاعاتی فراگیر به باغ سازی در ایران می دهند و سپس باغ های ایرانی را با نتایج یافته های خود ارزیابی و شناسایی می کنند. در این مطالعات، معمولا تفسیر واژگان فارسی مربوط به باغ با گونه هایی خاص از باغ ارتباط داده می شود. بر اساس چنین نارسایی هایی، این پرسش قابل طرح است که شکل باغ ایرانی بر اساس مطالعات باغ اسلامی چگونه تبیین می شود. در این مقاله انتقادی، برای پاسخ دادن به پرسش طرح شده، عمدتا از نتایج پژوهش های محققان حوزه مطالعات باغ اسلامی بهره گیری و به این موضوع نیز پرداخته می شود که نگرش به باغ ایرانی بر مبنای روش های گسترش یافته منتج از مطالعات باغ اسلامی با چه مشکلاتی روبه رو خواهند شد. در مقاله به سیر گسترش باغ سازی در دو منطقه واقع شده در غرب و شرق ایران توجه خواهد شد. در مقاله تلاش می شود که مشکلات و نارسایی های مطالعات یادشده به همراه چگونگی شروع آن ها و همچنین ریشه های چنین نگرشی شناخته و معرفی شوند. نتایج مطالعه نشان می دهد که جدای از مشکلات درونی حوزه مطالعات باغ اسلامی، نگاه این حوزه به باغ سازی ایرانی، گونه ها، و واژگان پرکاربرد آن دقیق نیست و این بی دقتی دست کم فهم گوناگونی شکلی باغ در ایران را دشوار می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3599

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3418 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

صفه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    66
  • صفحات: 

    95-126
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    834
  • دانلود: 

    673
چکیده: 

بوستان ها و فضاهای سبز عمومی جزئی از فضاهای عمومی شهری و عنصری از آنچه « فضای اجتماعی » نامیده می شود، هستند که می توانند نقش مهمی در ارتقای کیفیت محیط شهری و ارتقای کیفیت زندگی افراد ساکن و شاغل در شهرها داشته باشند، چنانچه چنین امری در دستورکار و در مجموعه اهداف تصمیم گیران شهری قرار داشته باشد. با توجه به پیچیدگی و گوناگونی مشکلات شهری بزرگ شهر تهران و با وجود نقش مهم فضاهای عمومی شهرها در سلامت جسم و روان مردم، تصمیم گیران شهری آگاهی تخصصی و « دانش ضمنی» (متفاوت با « دانش صریح ») مورد نیاز را ندارند، « دانش ضمنی» که ریشه در عمل و تجارب افراد دارد فقط ویژگی ها و خواسته های مردم (استفاده کنندگان و استفاده نکنندگان بوستان های شهری) را شامل نمی شود بلکه از ویژگی های آن، شدت استفاده، عوامل موثر بر دگرگونی ها، و نیز بایستگی ارتقای کیفیت بوستان های شهری در راستای ارتقای کیفیت زندگی افراد ساکن و شاغل در این بزرگ شهر است. در چنین زمینه هایی بازجست لازم و کاربردی به ویژه در زمینه دریافت« دانش ضمنی» و با وجود اهمیت این گونه دانش در برنامه ریزی و مدیریت شهری، انجام نگرفته است. در پاسخ به چنین ناآگاهی ها و کاستی هایی است که چگونگی و شدت استفاده از بوستان ها در میان مردم نیاز به بازجست دارد که در این مقاله به بخشی از آن پرداخته شده است. در این مقاله هدف ردیابی و سنجش عوامل « ذهنی و محتوایی» موثر بر شدت استفاده مردم از بوستان های عمومی، بر پایه و با تاکید بر دریافت « دانش ضمنی» موجود میان افراد ساکن در بزرگ شهر تهران است. برای دستیابی به هدف این مقاله روشی با مسیر دوگانه توصیفی- تحلیلی و تحلیلی- تجویزی طراحی شده است. در مسیر نخست یا پژوهش پایه این مقاله، نظریه ها و انگاشت های مرتبط با فضاهای عمومی شهری با تاکید بر بوستان های شهری و با تاکید بر عوامل موثر بر شدت استفاده از بوستان های شهری ردیابی شده است. در مسیر دوم بر مبنای پژوهش پایه مقاله و در دستیابی به هدف مقاله، روش و چارچوبی برای فرایند بازجست شدت استفاده مردم از بوستان های بزرگ شهر تهران تدبیر و رهیافت های پشتیبان هر مرحله از فرایند پیشنهاد و در مورد بوستان های این بزرگ شهر به کار گرفته شده است. برای گردآوری داده های مورد نیاز از روش های بازبینی و تحلیل متون، روش میدانی، و انجام مصاحبه از مردم و نیز از تصمیم گیران شهری برپایه طراحی و تکمیل پرسش نامه هایی هدفمند استفاده شده است. نتایج چارچوب پیشنهادی این مقاله از یک سو، یاری به راه اندازی و یا تکمیل سیستم اطلاعات شهری مرتبط با بوستان های شهری در یک سیستم فراگیر دانش شهری پشتیبان تصمیم گیری است و از دیگر سو، به کارگیری تمهیدات پیشنهادی در این مقاله زمینه افزایش شدت استفاده از بوستان ها و درنتیجه دستیابی به پیامدهای مثبت آن در سلامت جسمی و روحی افراد ساکن در این بزرگ شهر را فراهم می کند. یافته مهم این مقاله را می توان تاکید بر اهمیت توجه به نظر مردم و دریافت و مدیریت «دانش ضمنی» در بازجست عوامل اصلی موثر بر شدت و تمایل به استفاده از بوستان های شهری دانست که نویسندگان سابقه چنین رویکردی را در چارچوب تفکر و عمل برنامه ریزی و مدیریت شهری به ویژه مرتبط با فضاهای عمومی و بوستان های شهری در بزرگ شهر تهران نیافتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 834

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 673 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

Soffeh

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2014
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    66
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    341
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

In most architectural schools, the primary emphasis is on pictorial descriptions. As an expression of the quintessential features of architecture, verbal descriptions can play a central key role in architectural education, however. Verbal descriptions of a place are usually a synthesis of horizontal and/or vertical descriptions. Horizontal descriptions refer to features such as edges, centers, circulation, articulation, etc. Vertical descriptions refer to orientation, threshold, stance and the like. This paper assumes that there is a close correlation between verbal and nonverbal descriptions as well as practical skills. This hypothesis opens promising areas for architectural education.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 341

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

GOLROKH SHAMIN

نشریه: 

Soffeh

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2014
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    66
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    323
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

‘Place Identity’ refers to those aspects of personal identity, which form through experiencing places. This paper presents a transcendental phenomenology approach to the identity of place. Eight young women aged 23 ~35, were interviewed about their place attachment to two key shopping centers in Tehran: Vanak Square and Valiasr Crossroad. Four interviewees talked about Vanak Square, while four other interviewees described Valiasr Crossroad. They described these two places and explained why they were fond of frequenting them. Their responses were coded and their content was analyzed. Accordingly, some key‘themes’ and subthemes were discovered, which describe five key dimensions of personal identity and public space. The main themes include: individual, social, thematic, conversational and exotic.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 323

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

اصغرزاده سعید

نشریه: 

صفه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    66
  • صفحات: 

    5-16
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    5173
  • دانلود: 

    2735
چکیده: 

پایه معرفتی و مبانی نظری هر حرفه ای نیاز به یک ساختار اولیه قوی و روشن دارد. با اینکه آنچه نظریه معماری خوانده می شود، بر طراحی های معماران و بر شکل و کیفیت محیط مصنوع تاثیر گذاشته است، اما اینکه اساسا تعریف نظریه در معماری چیست و شکل و ساختار آن چگونه باید باشد، کمتر مورد بررسی قرار گرفته و بر سر این موضوع در میان صاحب نظران و پژوهشگران معماری اختلاف نظرهایی هست. شناخت شکل نظریه معماری علاوه بر آنکه موجب توسعه دانش نظری معماری می شود، در کاهش اختلاف نظرها و ایجاد توافق کلی و نیز در کمک به ارزیابی علمی نظریه ها و آثار معماری حاصل از آن ها نقش بسزایی دارد. این پژوهش ابتدا با نگاهی تاریخی به نقش و جایگاه نظریه معماری در دوره های قبل از مدرن، مدرن، و پس از مدرن پرداخته و سپس با تحلیل این روند تاریخی و کسب آگاهی از چیستی نظریه معماری، چهار دیدگاه متفاوت که در خصوص نظریه معماری و شکل و ساختار آن مطرح گردیده اند را مورد بررسی قرار می دهد. نتایج حاصله نشان می دهد که چگونه تبیین رابطه نظریه های اثباتی و هنجاری به درک ساختار نظریه های معماری کمک نموده و هویت مستقل نظریه های معماری را آشکار می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5173

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2735 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

صفه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    66
  • صفحات: 

    31-66
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1577
  • دانلود: 

    782
چکیده: 

ایرانیان باستان در مناطقی با توپوگرافی مناسب و زمین مستحکم از خاصیت جرم حرارتی زمین برای فراهم آوردن شرایط حرارتی مناسب در تابستان و زمستان های سخت استفاده می کرده اند. برای بررسی این موضوع و تعیین میزان کارایی فضاهای زیرزمینی در مناطق گرم و خشک ایران، در این مقاله به تحقیق میدانی در تعدادی از بناهای تاریخی شهر کاشان در تابستان و زمستان 1390 و زمستان 1392 پرداخته شده است. برای دستیابی به این هدف زیرزمین هایی با عمق های متفاوت (3-، 6-،12-، و 14- متر) برای برداشت اطلاعات انتخاب و سپس از دستگاه هواشناسی کسترل برای جمع آوری داده ها در این فضاها استفاده شد. همچنین برای ثبت اطلاعات محلی، یک دستگاه هواشناسی نیز به صورت ثابت و مرجع، روی بام نصب گردید. برای مقایسه شرایط گرمایی فضاهای انتخابی با شرایط آسایش گرمایی انسان در داخل ساختمان، از نمودار زیست اقلیمی ساختمانی گیوانی استفاده شد. نتایج این بررسی نشان داد که، زمانی که دمای هوای محلی در روز و شب تابستان بین 27 تا 43 درجه سانتی گرادست، دمای هوا در زیرزمین های مختلف بین 23 تا 29 درجه سانتی گراد است. در زمستان در حالی که دمای هوای محلی بین 3 تا 14 درجه در شب و روز متغیر است، دمای هوا در زیرزمین ها بین 10 تا 14 درجه سانتی گراد و تغییرات کم آن مرتبط با عمق زیرزمین یا امکان تبادل هوا با بیرون است. این امر نشان دهنده تاثیر مهم جرم حرارتی خاک بر کنترل تغییرات دمایی در تابستان های داغ و زمستان های سرد منطقه خشکی نظیر کاشان است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1577

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 782 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button