مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,038
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

746
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل ارزیابی عملکرد زنجیره تأمین خدمات با استفاده از شبکه های عصبی – فازی در جهت افزایش کیفیت و بهره وری خدمت (مطالعه موردی: شرکت های صنایع لوازم خانگی در کشور ایران)

صفحات

 صفحه شروع 182 | صفحه پایان 202

چکیده

 با رشد روزافزون گرایش به خدمات در اقتصاد جهانی, خدمات, توجه زیادی را به خود جلب نموده است. به عنوان نمونه در بازارهای توسعه یافته مانند ایالات متحده, گزارش شده که بیش از 90 درصد تولید ناخالص ملی حاصل از صنعت خدمات است. پیش بینی های متعدد نشان می دهد که اقتصاد جهانی در نهایت تحت حاکمیت خدمات خواهد بود. خدمات, از لحاظ انتزاعی کردن و اندازه گیری کیفی و کمی, مشکل می باشند و تنوع بخش های خدماتی باعث پیچیده شدن توسعه یک چارچوب منحصر بفرد در زمینه خدمات می گردد. مدیریت زنجیره تامین خدمت, مدیریت اطلاعات, فرآیندها, عملکرد خدمت, پول و جریانرو به جلو و معکوس کالاهای محسوس از تامین کننده اولیه تا مشتری نهایی از جمله بازگشت هر کالاهای محسوس خریداری شده است. به منظور دستیابی به اهداف یا حصول اطمینان از بهبود مستمر کیفیت و بهره وری در یک زنجیره تامین از جمله زنجیره تامین خدمات, عملکرد فرآیندها باید اندازه گیری شود. بعلاوه فرآیند را نمی توان مدیریت نمود اگر عملکرد را نتوان اندازه گیری نمود. بنابراین, توسعه یک چارچوب در جهت افزایش کیفیت و بهره وری برای اندازه گیری عملکرد زنجیره تامین خدمات به منظور ارزیابی تغییرات و ارزیابی عملکرد زنجیره تامین خدمات دارای اهمیت می باشد. لذا در این پژوهش, مدلی نوآورانه جهت ارزیابی عملکرد زنجیره تامین خدمات پیشنهاد خواهد گردید تا با استفاده از آن بتوان عملکرد این زنجیره تامین را اندازه گیری نمود. در ابتدا پژوهش پس از مرور ادبیات و تحقیقات گذشته, یک مدل ارزیابی عملکرد زنجیره تامین خدمات از نوع خدمت – محصول توسعه داده شده است که از جمله نوآوری های پژوهش حاضر می باشد و با روش دلفی فازی توسط خبرگان صحت این مدل تایید شده است و پس از آن یک سیستم اندازه گیری عملکرد با استفاده از شبکه های عصبی– فازی برای این مدل, توسعه داده شده است و درنهایت جهت ارزیابی سازمان های تولیدی – خدماتی صنایع لوازم خانگی مطرح در ایران از جمله شرکت ال جی, سامسونگ, اسنوا و. . . این مدل بکاربرده شده است و عملکرد این سازمانها مورد بررسی قرارگرفته و تحقیقات و پیشنهادات آتی پژوهش آورده شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی، امیر، آذر، عادل، والمحمدی، چنگیز، و علیرضایی، ابوتراب. (1397). طراحی مدل ارزیابی عملکرد زنجیره تأمین خدمات با استفاده از شبکه های عصبی – فازی در جهت افزایش کیفیت و بهره وری خدمت (مطالعه موردی: شرکت های صنایع لوازم خانگی در کشور ایران). مهندسی و مدیریت کیفیت، 8(3 )، 182-202. SID. https://sid.ir/paper/521339/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی امیر، آذر عادل، والمحمدی چنگیز، علیرضایی ابوتراب. طراحی مدل ارزیابی عملکرد زنجیره تأمین خدمات با استفاده از شبکه های عصبی – فازی در جهت افزایش کیفیت و بهره وری خدمت (مطالعه موردی: شرکت های صنایع لوازم خانگی در کشور ایران). مهندسی و مدیریت کیفیت[Internet]. 1397؛8(3 ):182-202. Available from: https://sid.ir/paper/521339/fa

    IEEE: کپی

    امیر صادقی، عادل آذر، چنگیز والمحمدی، و ابوتراب علیرضایی، “طراحی مدل ارزیابی عملکرد زنجیره تأمین خدمات با استفاده از شبکه های عصبی – فازی در جهت افزایش کیفیت و بهره وری خدمت (مطالعه موردی: شرکت های صنایع لوازم خانگی در کشور ایران)،” مهندسی و مدیریت کیفیت، vol. 8، no. 3 ، pp. 182–202، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/521339/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button