مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

367
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

241
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آنالیز اثرات پارامترهای اصلی شکل هندسی بدنه بالگرد بر ضرایب آیرودینامیکی با بکارگیری طرح تاگوچی و متدولوژی رویه پاسخ

صفحات

 صفحه شروع 66 | صفحه پایان 78

چکیده

 در طراحی بالگرد, تعیین شکل هندسی بدنه از مسائل اصلی و اولیه می باشد که بر مشخصات عملکردی بالگرد موثر می باشد. ضرایب آیرودینامیکی بدنه بالگرد معیار اصلی تعیین کننده کیفیت و مناسب بودن شکل هندسی بدنه بالگرد محسوب می شوند. طراحی بهینه شکل هندسی بدنه بالگرد فعالیتی پیچیده می باشد و تعیین اثرات پارامترهای مختلف هندسه بالگرد بر ضرایب آیرودینامیکی ضروری است. در این مقاله, طراحی آزمایشات کامپیوتری بر مبنای شبیه سازی دینامیک سیال محاسباتی به منظور مطالعه اثرات پارامترهای اصلی شکل هندسی بدنه بالگرد, نظیر نسبت بزرگترین عرض بدنه بالگرد به طول بالگرد, نسبت بزرگترین ارتفاع بدنه بالگرد به طول بالگرد و نسبت شعاع انحناء دماغه به بزرگترین عرض بدنه بالگرد, بر ضرایب آیرودینامیکی پسا, برآ و گشتاور پیچشی بکار برده شده است. آزمایشات بر اساس آرایه متعامد L25 (53) تاگوچی طراحی شده است. برای تعیین ارتباط میان ضرایب آیرودینامیکی و پارامترهای شکل هندسی بدنه بالگرد و میزان اهمیت هر پارامتر در ضرایب آیرودینامیکی, از نمودارهای رویه سه بعدی, نسبت های سیگنال به نویز, میانگین اثرات اصلی, متدولوژی رویه پاسخ و آنالیز واریانس استفاده شده است. همچنین, مدل های ریاضی برای تخمین ضرایب آیرودینامیکی پسا, برآ و گشتاور پیچشی از طریق متدولوژی رویه پاسخ توسعه داده شد. نتایج در سطح اطمینان 95 درصد نشان می دهد که موثرترین پارامتر در مقدار ضریب پسای بدنه بالگرد پارامتر نسبت بزرگترین ارتفاع بدنه بالگرد به طول بالگرد و در ضرایب برآ و گشتاور پیچشی پارامتر نسبت بزرگترین عرض بدنه بالگرد به طول بالگرد می باشد.دینامیک سیال محاسباتی,ضرایب آیرودینامیکی,طرح تاگوچی,متدولوژی رویه پاسخ,آنالیز واریانس

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیخی، حسین، و سقایی، عباس. (1395). آنالیز اثرات پارامترهای اصلی شکل هندسی بدنه بالگرد بر ضرایب آیرودینامیکی با بکارگیری طرح تاگوچی و متدولوژی رویه پاسخ. مهندسی و مدیریت کیفیت، 6(2 )، 66-78. SID. https://sid.ir/paper/521342/fa

    Vancouver: کپی

    شیخی حسین، سقایی عباس. آنالیز اثرات پارامترهای اصلی شکل هندسی بدنه بالگرد بر ضرایب آیرودینامیکی با بکارگیری طرح تاگوچی و متدولوژی رویه پاسخ. مهندسی و مدیریت کیفیت[Internet]. 1395؛6(2 ):66-78. Available from: https://sid.ir/paper/521342/fa

    IEEE: کپی

    حسین شیخی، و عباس سقایی، “آنالیز اثرات پارامترهای اصلی شکل هندسی بدنه بالگرد بر ضرایب آیرودینامیکی با بکارگیری طرح تاگوچی و متدولوژی رویه پاسخ،” مهندسی و مدیریت کیفیت، vol. 6، no. 2 ، pp. 66–78، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/521342/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button