مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

755
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

253
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اندازه گیری عوامل مؤثر در تحصیل دانش آموزان بزرگسال با مدل رش

صفحات

 صفحه شروع 32 | صفحه پایان 42

چکیده

 هر دانش آموزان بزرگسال با توجه به جایگاهی که در جامعه دارند یکی از مهمترین عناصر پیشرفت محسوب میشوند و نقش محوری در توسعه و رشد کیفیت آموزش عالی ایفا میکنند. درحالیکه هنوز اکثر محققان آموزشی معتبر دنیا در پی یافتن روشهای آموزشی هستند که موجب ارتقای یادگیری مداوم و خلاقانه و خود محوری در دانش آموزان بزرگسال گردد. بسیاری از نظریه پردازان معتقدند که سبک یادگیری باید به گونه ای باشد تا حداکثر موفقیت در یادگیرندگان به دست آید. در گذشته رویکردهای مختلف روانشناسی با تمرکز بر تفاوتهای فردی, اجتماعی و برنامه ریزی ملی با ارایه نظریه های مختلف در حیطه آموزش و یادگیری پرداخته و بر اساس مطالعات مختلف روشهایی را برای بهبود آموزش و یادگیری طراحی و پیشنهاد کرده اند. از این رو هدف این پژوهش بررسی نقش مولفه های موثر در آموزش و یادگیری دانش آموزان بزرگسال می باشد. در این مطالعه 55 داده از دانش آموزان بزرگسال شهرستان بهشهر که با پر کردن پرسشنامه ای شامل عوامل موثر در پیشرفت یا ترک تحصیل دانش آموزان بزرگسال بوده را تکمیل نمودند. این پرسشنامه دارای 30 سؤال در سه بخش عوامل فردی, غیر فردی و آموزش ملی بوده است. در این تحقیق برای ارزیابی داده های رتبه ای از مدل رتبه ای رش استفاده میشود. ابتدا مناسب بودن داده ها با مدل رش توسط Outfit وInfit نشان داده میشود. سپس با استفاده از نمودار حبابی مقادیر Outfit وInfit هم تقریبا به ترتیب برابر 0 و 1 دیده میشود. از طرفی برای نشان دادن چگونگی قرار گرفتن وضعیت مکانی توافق دانش آموزان بزرگسال با سوالات مورد نظر از نمودار رایت-رش استفاده میشود. نتایج به دست آمده حاصل از تحلیل نمودار نشان میدهد نگرش و رفتار معلمان نقش مهمی در تحصیل یا ترک تحصیل دانش آموزان بزرگسال دارد در حالیکه مشکلات جسمانی و روحی نقش کمرنگتری در تحصیل یا ترک تحصیل دانش آموزان بزرگسال ایفا میکند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عطایی، شعله. (1399). اندازه گیری عوامل مؤثر در تحصیل دانش آموزان بزرگسال با مدل رش. نخبگان علوم و مهندسی، 5(1 )، 32-42. SID. https://sid.ir/paper/524090/fa

    Vancouver: کپی

    عطایی شعله. اندازه گیری عوامل مؤثر در تحصیل دانش آموزان بزرگسال با مدل رش. نخبگان علوم و مهندسی[Internet]. 1399؛5(1 ):32-42. Available from: https://sid.ir/paper/524090/fa

    IEEE: کپی

    شعله عطایی، “اندازه گیری عوامل مؤثر در تحصیل دانش آموزان بزرگسال با مدل رش،” نخبگان علوم و مهندسی، vol. 5، no. 1 ، pp. 32–42، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/524090/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button