مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

592
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

214
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و نقد منابع تاریخی و نقش آن در آموزش تاریخ مطالعه ی موردی: تاریخ یمینی

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 126

چکیده

 معلم تاریخ برای تدریس اثر بخش و توفیق در رسیدن به اهداف آموزشی به ابزارها و روش های مختلف نیاز دارد. یکی از مهم ترین ابزارهای معلم تاریخ در آموزش, منابع تاریخی است. منابع تاریخی به معلم کمک می کند تا درک بهتری از تاریخ در فراگیران شکل گیرد. کتاب تاریخ یمینی و همچنین ترجمه آن یکی از کهن ترین متون تاریخی به ویژه در مورد تاریخ وزرا, احوال دولت سامانی, دوران ابتدایی غزنویان و دیگر حکومت های معاصر آن است. به سبب اهمیت اطلاعات, این کتاب همواره به عنوان یکی از منابع مهم تاریخ ایران در قرون چهارم و پنجم هجری مورد توجه مورخان بوده است. در این پژوهش تلاش شده است که با روش تاریخی و مطالعه مروری و با هدف تبیین جایگاه کتاب تاریخ یمینی در میان منابع تاریخی ایران, آن را مورد بررسی و موشکافی قرار داده, جایگاه این کتاب در میان منابع معاصرش و همچنین اهمیت آن در تاریخ نگاری دوران بعد مشخص شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فتحی، کوروش. (1398). شناسایی و نقد منابع تاریخی و نقش آن در آموزش تاریخ مطالعه ی موردی: تاریخ یمینی. پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی، 1(1 )، 101-126. SID. https://sid.ir/paper/525086/fa

    Vancouver: کپی

    فتحی کوروش. شناسایی و نقد منابع تاریخی و نقش آن در آموزش تاریخ مطالعه ی موردی: تاریخ یمینی. پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی[Internet]. 1398؛1(1 ):101-126. Available from: https://sid.ir/paper/525086/fa

    IEEE: کپی

    کوروش فتحی، “شناسایی و نقد منابع تاریخی و نقش آن در آموزش تاریخ مطالعه ی موردی: تاریخ یمینی،” پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی، vol. 1، no. 1 ، pp. 101–126، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/525086/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button