مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

537
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

341
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزشِ مطالعات اجتماعی: رویکرد محافظه کارانه یا رویکرد تحول گرا

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 75

چکیده

 این مقاله به بررسی رویکرد حاکم بر کتاب های درسی مطالعات اجتماعی در مدارس ایران می پردازد. به طور کلی می توان دو رویکرد را در آموزش مطالعات اجتماعی از یکدیگر متمایز کرد: رویکرد محافظه کار در آموزش مطالعات اجتماعی و رویکرد تحول گرا در آموزش مطالعات اجتماعی. رویکرد محافظه کارانه, چرایی آموزش مطالعات اجتماعی را برقراری نظم و حفظ تعادل جامعه می داند و رویکرد تحول گرا, چرایی آموزش مطالعات علوم اجتماعی را راهکاری برای تغییر و اصلاح وضع موجود معرفی می کند. ادعای این مقاله این است که رویکرد حاکم بر آموزش مطالعات اجتماعی در جامعه ایرانی رویکردی محافظه کارانه است. بررسی تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی و دوره ی متوسطه نشان می دهد که رویکرد حاکم بر آموزش مطالعات اجتماعی رویکردی محافظه کارانه است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، محمود. (1398). آموزشِ مطالعات اجتماعی: رویکرد محافظه کارانه یا رویکرد تحول گرا. پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی، 1(1 )، 57-75. SID. https://sid.ir/paper/526380/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی محمود. آموزشِ مطالعات اجتماعی: رویکرد محافظه کارانه یا رویکرد تحول گرا. پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی[Internet]. 1398؛1(1 ):57-75. Available from: https://sid.ir/paper/526380/fa

    IEEE: کپی

    محمود محمدی، “آموزشِ مطالعات اجتماعی: رویکرد محافظه کارانه یا رویکرد تحول گرا،” پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی، vol. 1، no. 1 ، pp. 57–75، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/526380/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button