Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

890
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

564
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رفتار سکوی خودبالابر در حین تصادم اولیه و ثانویه کشتی و در شرایط آسیب دیده پس از تصادم

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 18

چکیده

 در این تحقیق رفتار یک سکوی خودبالابر تحت اثر بارگذاری تصادفی ضربه کشتی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. سازه انتخاب شده جهت مطالعه, سکوی خودبالابر ایران خزر واقع در دریای خزر می باشد که توسط نرم افزار المان محدود ANSYS مدل سازی شده و تحت ضربه کشتی مورد تحلیل دینامیکی غیرخطی قرار گرفته است. اثرات پیش بارگذاری های ناشی از وزن سکو و بارهای محیطی موج و جریان قبل از برخورد کشتی در رفتار سازه لحاظ شده اند. در ادامه سکو تحت ضربه ثانویه کشتی مورد تحلیل دینامیکی غیرخطی قرار گرفته است. نتایج حاصل از تحلیلهای تصادم اولیه نشان داد که در برخورد کشتی با قسمت های مختلف سکوی خودبالابر, مکانیزم اصلی جاذب انرژی تغییر شکل کلی سکو است و سلامت کلی سکو در طی تصادم حفظ می شود. همچنین اعمال پیش بارگذاری های محیطی در بعضی از حالت های تصادم سبب جاری شدن یا گسیختگی عضو ضربه خورده می شوند. نتایج تحلیل های تصادم ثانویه نشان داد که وترهای پایه قادر به مقاومت در برابر ضربه ثانویه کشتی نیز هستند و سکو در هر دو سناریوی تصادم دچار آسیب دیدگی هایی نظیر فرورفتگی موضعی جداره عضو ضربه خورده می شود و کل سکو سالم باقی می ماند. در نهایت سکو در شرایط آسیب دیده ناشی از برخورد کشتی مدل شده و تحت شرایط طوفانی با دوره بازگشت یک ساله مورد تحلیل دینامیکی قرار گرفته است و مقادیر تنش حداکثر در سکو و امکان خرابی سکو مورد ارزیابی قرار گرفته است. همچنین میزان تنش و تغییر مکان در حالت سالم و آسیب دیده با هم مقایسه شده اند و نتایج مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دارایی، جواد، مصطفی قره باغی، احمدرضا، و چناقلو، محمدرضا. (1388). بررسی رفتار سکوی خودبالابر در حین تصادم اولیه و ثانویه کشتی و در شرایط آسیب دیده پس از تصادم. مهندسی دریا، 5(9)، 1-18. SID. https://sid.ir/paper/60894/fa

    Vancouver: کپی

    دارایی جواد، مصطفی قره باغی احمدرضا، چناقلو محمدرضا. بررسی رفتار سکوی خودبالابر در حین تصادم اولیه و ثانویه کشتی و در شرایط آسیب دیده پس از تصادم. مهندسی دریا[Internet]. 1388؛5(9):1-18. Available from: https://sid.ir/paper/60894/fa

    IEEE: کپی

    جواد دارایی، احمدرضا مصطفی قره باغی، و محمدرضا چناقلو، “بررسی رفتار سکوی خودبالابر در حین تصادم اولیه و ثانویه کشتی و در شرایط آسیب دیده پس از تصادم،” مهندسی دریا، vol. 5، no. 9، pp. 1–18، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/60894/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا