مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

656
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

612
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارایه یک مدل سازه ای برای تحلیل تنش های موضعی در محل برخورد اعضای طولی و عرضی جداره کشتی

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 28

چکیده

 در این مقاله, یک مدل محاسباتی جدید با شرایط و مشخصات مناسب برای تخمین تنش های حداکثر در محل برخورد تقویت کننده های طولی با فریم عرضی تحت اثر بارهای جانبی یک جداره ارایه شده است. بدلیل اهمیت این نقاط از نقطه نظر خستگی و نیز وابستگی تحلیل های خستگی به مقادیر تنش های حداکثر در نقاط بحرانی, انجام تحلیل های کامل المان محدود با توجه به تنوع طرح ها و موقعیت مکانی آنها, کاری وقت گیر و پرهزینه می باشد. این موضوع مخصوصا در مراحل اولیه طراحی که هنوز مشخصات دقیق اعضای سازه ای تعیین نشده و نیاز به تحلیل خستگی وجود دارد, حایز اهمیت می باشد. در مدل محاسباتی پیشنهاد شده می توان حداکثر ضرایب تمرکز تنش در جزییات سازه ای محل برخورد تقویت کننده طولی و فریم عرضی را تنها با یک تحلیل ساده المان محدود تخمین زد. به منظور ارزیابی, نتایج حاصل از این مدل با تنش های موضعی حاصل از تحلیل کامل جداره قسمت میانی یک نفتکش تک جداره به کمک نرم افزار ANSYS, مقایسه شده و نتایج نشان می دهد که مقادیر ضریب تمرکز تنش با روش ساده به مقدار 10 الی %15 بیشتر برآورد شده اند که این میزان خطا می تواند با اختیار ضریب اطمینان مناسب در طراحی اولیه لحاظ شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هادی پورگودرزی، روح اله، و رهبررنجی، احمد. (1384). ارایه یک مدل سازه ای برای تحلیل تنش های موضعی در محل برخورد اعضای طولی و عرضی جداره کشتی . مهندسی دریا، 2(1)، 17-28. SID. https://sid.ir/paper/60902/fa

    Vancouver: کپی

    هادی پورگودرزی روح اله، رهبررنجی احمد. ارایه یک مدل سازه ای برای تحلیل تنش های موضعی در محل برخورد اعضای طولی و عرضی جداره کشتی . مهندسی دریا[Internet]. 1384؛2(1):17-28. Available from: https://sid.ir/paper/60902/fa

    IEEE: کپی

    روح اله هادی پورگودرزی، و احمد رهبررنجی، “ارایه یک مدل سازه ای برای تحلیل تنش های موضعی در محل برخورد اعضای طولی و عرضی جداره کشتی ،” مهندسی دریا، vol. 2، no. 1، pp. 17–28، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/60902/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button