مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

999
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

568
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نظری و تجربی تحلیل جاپای تایر رادیال 185.65R14 با طرح رویه به کمک روش اجزای محدود

صفحات

 صفحه شروع 589 | صفحه پایان 598

چکیده

 این کار پژوهشی اختصاص به تحلیل جاپای یک تایر رادیال اندازه 185/65R14 زیر بار عمودی ایستا با استفاده از روش اجزای محدود دارد. دو مدل از تایر ساخت شد که در مدل اول از طرح رویه صرف نظر و در مدل دوم جزییات رویه تایر در نظر گرفته شد. از دو مدل مکانیکی کشسان خطی و ابرکشسان آرودا- بویس نیز برای بیان رفتار تنش- کرنش مواد تقویت کننده و بخش های لاستیکی استفاده شد که پارامترهای هر مدل به کمک آزمون کشش تعیین شدند. دو مدل اجزای محدود گفته شده زیر فشار باد داخلی و بار عمودی ایستا تحلیل شد که فرایند تحلیل مدل با طرح رویه در دو حالت با و بدون در نظر گرفتن اصطکاک بین سطوح رویه و تماس صورت پذیرفت. در هر مرحله از بارگذاری نتایج به دست آمده با داده های تجربی مقایسه شد تا دقت و صحت مدل های ایجاد شده تعیین شود. در این کار نشان داده شد که تحلیل اجزای محدود یک تایر بدون در نظر گرفتن اثر طرح رویه نه تنها نیاز به زمان اجرا و منابع سخت افزاری کمتری دارد و از این لحاظ اقتصادی تر است, بلکه تفاوت نتایج مربوط به تغییر شکل های پیش بینی شده بین دو مدل یاد شده نیز چندان محسوس نیست. اما, دقت نتایج در خصوص پارامترهای پیچیده تر نظیر شکل و مساحت ناحیه جاپا و توزیع فشار تماس نه تنها به مدل اجزای محدود ناحیه رویه تایر وابستگی فراوان دارد, بلکه در نظر گرفتن پدیده اصطکاک نیز اثر بسزایی روی نتایج دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قریشی، میرحمیدرضا، و ابطحی، مجتبی. (1386). بررسی نظری و تجربی تحلیل جاپای تایر رادیال 185.65R14 با طرح رویه به کمک روش اجزای محدود. علوم و تکنولوژی پلیمر (فارسی)، 20(6 (پیاپی 92))، 589-598. SID. https://sid.ir/paper/6341/fa

    Vancouver: کپی

    قریشی میرحمیدرضا، ابطحی مجتبی. بررسی نظری و تجربی تحلیل جاپای تایر رادیال 185.65R14 با طرح رویه به کمک روش اجزای محدود. علوم و تکنولوژی پلیمر (فارسی)[Internet]. 1386؛20(6 (پیاپی 92)):589-598. Available from: https://sid.ir/paper/6341/fa

    IEEE: کپی

    میرحمیدرضا قریشی، و مجتبی ابطحی، “بررسی نظری و تجربی تحلیل جاپای تایر رادیال 185.65R14 با طرح رویه به کمک روش اجزای محدود،” علوم و تکنولوژی پلیمر (فارسی)، vol. 20، no. 6 (پیاپی 92)، pp. 589–598، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/6341/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button