Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

816
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش اثربخشی آموزش مولدان در افزایش تولید برنج استان های گیلان و مازندران در سال های 1376 و 1377

صفحات

 صفحه شروع 225 | صفحه پایان 234

چکیده

 آموزش های غیر رسمی مولدان کشاورزی دارای اهمیت به سزایی دارد. آموزش مولدان با اهدافی مثل افزایش سطح آگاهی و مهارت, افزایش تولید و درآمد آن ها طراحی و اجرا می گردد. اکنون که بیش از چند سال از شروع فعالیت های آموزشی مولدان می گذرد, مسوولین درصدد سنجش اثربخشی آموزش مولدان می باشند تا یک بازخورد اطلاعاتی از چگونگی روند فعالیت های انجام گرفته به دست آورند و نقاط ضعف و قوت برنامه مشخص شود. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات کاربردی و به روش همبستگی انجام گرفته است. جامعه آماری شامل 828 نفر از مولدان شرکت کننده در دورهای آموزشی مراکز آموزش کشاورزی استان های گیلان و مازندران طی سال های 1376 و 1377 می باشد. تعداد 120 نفر از مولدان از طریق نمونه گیری تصادفی ساده و با استفاده از فرمول کوکران به عنوان جامعه مورد مطالعه تحقیق انتخاب گردید. نتایج حاصل از بررسی رابطه بین 15 متغیر مستقل تحقیق با متغیر وابسته یعنی اثربخشی دوره آموزشی برای مولدان نشان داد که بین متغیرهای مستقل: درآمد ماهیانه مولدان, سطح زیرکشت مولدان, تعداد دفعات بازدید از مزارع نمایشی, میزان به کارگیری روش های آموزش عملی, میزان انطباق موضوع با نیاز آموزشی, مکان های مختلف برگزاری دوره آموزشی با اثربخشی دوره آموزشی رابطه معنی داری وجود داشته است. از طرف دیگر متغیرهایی چون سن مولدان, سطح سواد مولدان, تعداد دفعات شرکت در برنامه های آموزشی, تعداد دفعات بازدید از نمایشگاه های ترویجی, میزان نمایش فیلم مربوط به زراعت برنج, تعداد دفعات تماس مروجین با مولدان, میزان به کارگیری مواد و رسانه های آموزشی, استفاده از تسهیلات حمایتی و برگزاری دوره آموزشی در فصول مختلف با اثربخشی دوره آموزشی رابطه معنی داری مشاهده نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    میردامادی، سیدمهدی، و آیینی، فرشید. (1383). سنجش اثربخشی آموزش مولدان در افزایش تولید برنج استان های گیلان و مازندران در سال های 1376 و 1377 . علوم کشاورزی، 10(4)، 225-234. SID. https://sid.ir/paper/7716/fa

    Vancouver: کپی

    میردامادی سیدمهدی، آیینی فرشید. سنجش اثربخشی آموزش مولدان در افزایش تولید برنج استان های گیلان و مازندران در سال های 1376 و 1377 . علوم کشاورزی[Internet]. 1383؛10(4):225-234. Available from: https://sid.ir/paper/7716/fa

    IEEE: کپی

    سیدمهدی میردامادی، و فرشید آیینی، “سنجش اثربخشی آموزش مولدان در افزایش تولید برنج استان های گیلان و مازندران در سال های 1376 و 1377 ،” علوم کشاورزی، vol. 10، no. 4، pp. 225–234، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/7716/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا