مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,450
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی شبکه خطوط اتوبوسرانی با استفاده از الگوریتم ژنتیک

صفحات

 صفحه شروع 499 | صفحه پایان 510

چکیده

طراحی شبکه خطوط اتوبوس شهری مستلزم تعیین پیکربندی خطوط شامل یک مجموعه از خطوط و تواترهای تعیین شده برای آنها می باشد به طوریکه اهداف مورد نظر تامین شوند. این مساله را می توان به صورت یک مساله بهینه سازی از حداقل کردن هزینه کل فرمول بندی نمود. در این مقاله, استفاده از الگوریتم ژنتیک -(GA) روشی برای جستجو و بهینه سازی بر پایه انتخاب و ژنتیک طبیعی در حل مساله طراحی شبکه خطوط اتوبوسرانی تشریح می گردد. طراحی در دو فاز انجام می گیرد. ابتدا یک مجموعه از خطوط کاندید برای رقابت در حل بهینه, ایجاد می شوند, سپس با استفاده از الگوریتم ژنتیک, مجموعه مسیرهای بهینه انتخاب می گردند. بنابراین ابتدا یک اندازه برای تعداد خطوط موجود در مجموعه جواب فرض می شود, سپس به وسیله الگوریتم ژنتیک سعی می شود که بهترین خطوط از بین مجموعه خطوط کاندید, انتخاب گردد. برای به دست آوردن جواب بهینه, اندازه مجموعه خطوط به طور مکرر تغییر داده می شود و الگوریتم اجرا می گردد تا تعدادخطوطی که باید در پیکر بندی بهینه قرار گیرد تعیین شود, در خلال یک اجرا از الگوریتم, خطوط به عنوان متغیرها در نظر گرفته شده ولی تعداد آنها ثابت می ماند, در انتهای هر اجرا از الگوریتم, خطوطی که در جواب بهینه قرار می گیرند تعیین و ارایه می شوند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    افندی زاده زرگری، شهریار، و افیونیان، مجیدرضا. (1381). طراحی شبکه خطوط اتوبوسرانی با استفاده از الگوریتم ژنتیک . امیرکبیر، 13(51)، 499-510. SID. https://sid.ir/paper/810/fa

    Vancouver: کپی

    افندی زاده زرگری شهریار، افیونیان مجیدرضا. طراحی شبکه خطوط اتوبوسرانی با استفاده از الگوریتم ژنتیک . امیرکبیر[Internet]. 1381؛13(51):499-510. Available from: https://sid.ir/paper/810/fa

    IEEE: کپی

    شهریار افندی زاده زرگری، و مجیدرضا افیونیان، “طراحی شبکه خطوط اتوبوسرانی با استفاده از الگوریتم ژنتیک ،” امیرکبیر، vol. 13، no. 51، pp. 499–510، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/810/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button