مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,462
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

747
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تخمین رفتار تعقیب خودرو با استفاده از مبانی معادلات دیفرانسیل

صفحات

 صفحه شروع 261 | صفحه پایان 274

چکیده

 بسیاری از تحلیلهای مهندسی ترافیک با استفاده از ابزار شبیه سازی خرد جریان ترافیک صورت می پذیرد. مدلهای تعقیب خودرو از مهم ترین زیر مدلهای شبیه سازی خرد جریان ترافیک است که به کنترل رفتار رانندگی در ارتباط با خودروی جلویی واقع در خط عبور مشابه می پردازد. تعدد مدلهای تعقیب خودرو آن چنان زیاد است که ضرورت شناخت هر مدل را, قبل از انتخاب آن, ایجاب می کند. در این تحقیق, مدل معروف تعقیب خودروی جنرال موتورز(GM) , مد نظر قرار می گیرد و خصوصیات حالت ساده شده ای از این مدل, که زمان عکس العمل برای همه راننده ها صفر است (مدل رانندگی پاسخ سریع), بررسی می شود. برای این منظور چندین سناریوی ساختگی برای فرآیند تعقیب خودروی معمول, تعریف و با شبیه سازی مدل رانندگی پاسخ سریع ویژگیهای این مدل ارزیابی می شود. همچنین, رویکرد استفاده از مبانی معادلات دیفرانسیل برای پیش بینی و تخمین رفتار خودروی تعقیب کننده با توجه به فرض معلوم بودن رفتار حرکتی خودروی جلویی پیشنهاد می شود. به علاوه, برای شناخت بیشتر خصوصیات مدل, از داده های سری زمانی فرآیند تعقیب خودروی واقعی استفاده شده و مدل رانندگی پاسخ سریع با این داده ها پرداخت می شود. نتایج ارزیابی مدل با داده های واقعی نشان می دهد که مدل تعقیب خودروی پاسخ سریع رفتار دنیای واقعی را به طور قابل قبول (RMSPE=1.7%) مدل سازی می کند. همچنین, نتایج نشان می دهند مبانی معادلات دیفرانسیل ابزار قدرتمندی برای تحلیل مدل رانندگی پاسخ سریع است و استفاده از این رویکرد به شناخت بیشتر خصوصیات مدل و کاهش هزینه های محاسباتی منجر خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ناصرعلوی، سیدصابر، صفارزاده، محمود، و ندیمی، نوید. (1389). تخمین رفتار تعقیب خودرو با استفاده از مبانی معادلات دیفرانسیل. پژوهشنامه حمل و نقل، 7(3 (پیاپی 24))، 261-274. SID. https://sid.ir/paper/83633/fa

    Vancouver: کپی

    ناصرعلوی سیدصابر، صفارزاده محمود، ندیمی نوید. تخمین رفتار تعقیب خودرو با استفاده از مبانی معادلات دیفرانسیل. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1389؛7(3 (پیاپی 24)):261-274. Available from: https://sid.ir/paper/83633/fa

    IEEE: کپی

    سیدصابر ناصرعلوی، محمود صفارزاده، و نوید ندیمی، “تخمین رفتار تعقیب خودرو با استفاده از مبانی معادلات دیفرانسیل،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 7، no. 3 (پیاپی 24)، pp. 261–274، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83633/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button