مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

494
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

584
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی عوامل تاثیرگذار بر کیفیت خدمات حمل و نقل عمومی از دید گروه های مختلف اجتماعی (مطالعه ی موردی: قطار تهران-مشهد)

صفحات

 صفحه شروع 223 | صفحه پایان 238

چکیده

 به منظور کاهش روند رو به رشد سرانهی مالکیت خودروی شخصی, حمایت از حمل و نقل عمومی امری ضروری است. تجزیه و تحلیل دادههای تجربی نشان میدهد, افزایش سطح کیفیت خدمات ارائه شده میتواند یک راهکار موثر برای حمایت از حمل و نقل عمومی باشد. کاربران حمل و نقل عمومی به دو گروه تقسیم می شوند: کسانی که از حمل و نقل عمومی استفاده می نمایند و مالک خودروی شخصی هستند و کسانی که از حمل و نقل عمومی استفاده می نمایند, در حالی که مالک خودروی شخصی نیستند. یکی از موضوعات اصلی در مدیریت تقاضای سفر (TDM) شناسایی و تفکیک عوامل موثر بر کیفیت خدمات از دید این دو گروه از کاربران حمل و نقل عمومی و به دنبال آن جذب و تشویق آن ها برای استفاده از این خدمات, می باشد. سوالی که در این پژوهش به دنبال پاسخ به آن هستیم این است که آیا تفاوت معناداری از نظر عوامل موثر بر کیفیت خدمات حمل و نقل از دید دو گروه مذکور, وجود دارد؟ در این مطالعه 26 متغیر برای تجزیه و تحلیل کیفیت خدمات حمل و نقل عمومی شناسایی شده که با به کارگیری تحلیل عاملی در 7 متغیر, خلاصه و دسته بندی گردیده است. سپس با به کارگیری آزمون های آماری بین دو گروه مذکور از کاربران حمل و نقل عمومی, مقایسه ای در خصوص عوامل موثر بر کیفیت خدمات صورت پذیرفته است. نتایج این تحقیق نشان می دهد, تفاوت معناداری در رابطه با میزان اهمیت هر یک از مشخصه های حمل و نقل عمومی در بین دو گروه مذکور وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ناظمی، علی، نوری، شیما، فشاری، مجید، و اژدر، ریحانه. (1397). شناسایی عوامل تاثیرگذار بر کیفیت خدمات حمل و نقل عمومی از دید گروه های مختلف اجتماعی (مطالعه ی موردی: قطار تهران-مشهد). پژوهشنامه حمل و نقل، 15(56 )، 223-238. SID. https://sid.ir/paper/83650/fa

    Vancouver: کپی

    ناظمی علی، نوری شیما، فشاری مجید، اژدر ریحانه. شناسایی عوامل تاثیرگذار بر کیفیت خدمات حمل و نقل عمومی از دید گروه های مختلف اجتماعی (مطالعه ی موردی: قطار تهران-مشهد). پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1397؛15(56 ):223-238. Available from: https://sid.ir/paper/83650/fa

    IEEE: کپی

    علی ناظمی، شیما نوری، مجید فشاری، و ریحانه اژدر، “شناسایی عوامل تاثیرگذار بر کیفیت خدمات حمل و نقل عمومی از دید گروه های مختلف اجتماعی (مطالعه ی موردی: قطار تهران-مشهد)،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 15، no. 56 ، pp. 223–238، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83650/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button