Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

783
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

781
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر عملکرد دفتر کنترل کیفیت «QC» در ارتقا فنی و کیفی پروژه های راه استان یزد

صفحات

 صفحه شروع 309 | صفحه پایان 320

چکیده

 عملکرد یک روسازی فقط تابعی از روش طراحی آن نیست, بلکه موفقیت هر پروژه بستگی به مراحل ساخت, نظارت نظام مند و موثر, کنترل فنی و کیفی دوره ساخت, نگهداری و ترمیم ‍ های به موقع بعدی آن دارد. لذا استقرار یک سیستم و نظام کنترل کیفیت در سازمان های پروژه محور که پیشتر یک انتخاب به شمار می رفت, امروزه به یک اعتقاد و الزام مبدل شده است. دفتر مدیریت کیفیت پروژه ها نیز, هم اکنون به عنوان یک راه حل سازمانی برای مدیریت موثرتر پروژه ها در سازمان های پروژه محور در جهان مورد پذیرش و اقبال روز افزونی قرار گرفته است و هم اکنون به طور میانگین 87 درصد سازمان ها در جهان دارای دفتر مدیریت پروژه هستند که متولی اصلی کیفیت در سازمان هستند. ضرورت و اهمیت کیفیت در پروژه ها, نیاز به در دست داشتن اطلاعات صحیح و به موقع, تحلیل شرایط بحرانی حین اجرا, بررسی و تحلیل نتایج آزمایشگاهی و ارائه تذکرهای به موقع و رفع مشکلات مورد تشخیص توسط کمیته های فنی و متخصص دارد. لذا در این مقاله به بررسی تاثیر عملکرد اجرایی دفتر کنترل کیفیت پروژه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد پرداخته و شمایی کلی از استقرار و نحوه تحلیل اطلاعات پروژه ها را نمایش می دهد. استقرار دفتر QC در این اداره کل با حسن توجه و اعتماد سازمانی کلیه مدیران, بر دو اصل کنترل کیفیت و کنترل فنی پروژه ها با هدف سودآوری سازمان و بهینه سازی و بازگشت سرمایه های ملی از طریق کنترل و تضمین کیفیت پروژه ها انجام گرفته است که در این مقاله مزایا و فواید ناشی از ایجاد این واحد سازمانی بررسی می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقیان، محسن، رستگاری، محمد، بقال نژاد، عبدالصادق، و حسینی عقدا، سیدابوذر. (1397). تاثیر عملکرد دفتر کنترل کیفیت «QC» در ارتقا فنی و کیفی پروژه های راه استان یزد. پژوهشنامه حمل و نقل، 15(56 )، 309-320. SID. https://sid.ir/paper/83651/fa

    Vancouver: کپی

    صادقیان محسن، رستگاری محمد، بقال نژاد عبدالصادق، حسینی عقدا سیدابوذر. تاثیر عملکرد دفتر کنترل کیفیت «QC» در ارتقا فنی و کیفی پروژه های راه استان یزد. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1397؛15(56 ):309-320. Available from: https://sid.ir/paper/83651/fa

    IEEE: کپی

    محسن صادقیان، محمد رستگاری، عبدالصادق بقال نژاد، و سیدابوذر حسینی عقدا، “تاثیر عملکرد دفتر کنترل کیفیت «QC» در ارتقا فنی و کیفی پروژه های راه استان یزد،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 15، no. 56 ، pp. 309–320، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83651/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا