مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

327
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

502
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی اثربخشی نوشتار افقی سطح راه بر روی کاهش سرعت رانندگان وسائل نقلیه

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 122

چکیده

 بررسی رفتاری عملکرد رانندگان وسایل نقلیه در این تحقیق مدنظر قرار گرفته است؛ با توجه به اینکه در مراجع عامل سرعت بالا بعنوان یکی از دلایل وقوع تصادفات عنوان می شود و یا بر شدت تصادفات می افزاید, پژوهشگران حمل و نقل همواره در جستجوی ارائهی طرح های موثر در خصوص کاهش سرعت وسایل نقلیه می باشند. در این پژوهش تاثیر اجرای نوعی از خط کشی سطح (اعلام محدودیت سرعت بر سطح روسازی) بر رفتار عملکردی رانندگان در جهت آرام سازی جریان ترافیک در دنیای واقعی و نیز در مقایسه با دنیای مجازی (دستگاه شبیه ساز رانندگی) مورد ارزیابی قرار گیرد. نتایج شبیه سازی رفتار عملکردی 60 شرکت کننده (39 مرد و 21 زن با میانگین سنی 2/27 سال و انحراف استاندارد 7/5 و حداقل 3 سال سابقه رانندگی) در دستگاه شبیه ساز رانندگی, نشان داد که رانندگان پس از اجرای طرح, رفتار ایمن تری را (با سرعت کمتری را) به هنگام رانندگی از خود به نمایش گذاشتند. بر اساس این نتایج, میانگین سرعت رانندگان از 87/91 به 21/77 کیلومتر بر ساعت و دیگر پارامتر ارزیابی ایمنی (جابجایی جانبی) آنها در مسیر حرکت خود از 44 به 31 سانتی متر رسیده است. همچنین, تحلیل داده های دنیای واقعی در مورد 1227 وسیله نقلیه در مطالعات قبل و 1073 وسیله نقلیه در مطالعات بعد نشان داد که میانگین سرعت وسیله نقلیه عبوری از مقطع مورد نظر پس از اجرای خط کشی از 38/86 به 12/79 کیلومتر بر ساعت رسیده است. از آماره آزمون t برای اعتبارسنجی داداه های خروجی از دستگاه شبیه ساز استفاده شده است که نشان دهنده میزان شباهت بالای نتایج مطالعات میدانی و دستگاه شبیه ساز رانندگی بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیخ فرد، عباس، و حقیقی، فرشیدرضا. (1397). ارزیابی اثربخشی نوشتار افقی سطح راه بر روی کاهش سرعت رانندگان وسائل نقلیه. پژوهشنامه حمل و نقل، 15(56 )، 111-122. SID. https://sid.ir/paper/83658/fa

    Vancouver: کپی

    شیخ فرد عباس، حقیقی فرشیدرضا. ارزیابی اثربخشی نوشتار افقی سطح راه بر روی کاهش سرعت رانندگان وسائل نقلیه. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1397؛15(56 ):111-122. Available from: https://sid.ir/paper/83658/fa

    IEEE: کپی

    عباس شیخ فرد، و فرشیدرضا حقیقی، “ارزیابی اثربخشی نوشتار افقی سطح راه بر روی کاهش سرعت رانندگان وسائل نقلیه،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 15، no. 56 ، pp. 111–122، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83658/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button