مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

976
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

693
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر تغییر طول حرارتی عرشه بر فشار وارد بر کوله پل های یکپارچه

صفحات

 صفحه شروع 385 | صفحه پایان 404

چکیده

 عرشه پل های یکپارچه به دلیل دارا نبودن درزهای انبساطی که به طور معمول در پل ها استفاده می شوند, تحت تغییر طول سیکلی ناشی از تغییرات دمایی روزانه و فصلی قرار دارند. این تغییر طول حرارتی سیکلی به طور مستقیم بر قسمت فوقانی کوله پل وارد شده و باعث دوران سیکلی کوله می گردد. در این تحقیق با استفاده از برنامه اجزای محدود Plaxis 8.2 اثر تغییر مکان های سیکلی روی فشار وارد بر کوله پل های یکپارچه مورد بررسی قرار گرفته و با استفاده از این برنامه, تحلیل های مختلفی بر روی مدل یک کوله صلب که دارای زاویه اصطکاک ناچیز با مصالح ماسه ای پشت آن است انجام شده است. سپس جهت کالیبراسیون نتایج, یک مدل آزمایشگاهی از کوله پل یکپارچه طراحی و ساخته شده است. نتایج نشان می دهد که به علت پدیده قوس زدگی, توزیع تنش مقاوم پشت کوله پل, به جز در دامنه های کم در بقیه دامنه ها غیر خطی می باشد. همچنین محل حداکثر فشار مقاوم وارد بر کوله پل و مقدار آن بستگی به میزان دوران و تعداد سیکل حرکات وارد بر کوله پل دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    موحدی فر، مجتبی، و بلوری بزاز، جعفر. (1391). بررسی تاثیر تغییر طول حرارتی عرشه بر فشار وارد بر کوله پل های یکپارچه. پژوهشنامه حمل و نقل، 9(4 (پیاپی 33))، 385-404. SID. https://sid.ir/paper/83697/fa

    Vancouver: کپی

    موحدی فر مجتبی، بلوری بزاز جعفر. بررسی تاثیر تغییر طول حرارتی عرشه بر فشار وارد بر کوله پل های یکپارچه. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1391؛9(4 (پیاپی 33)):385-404. Available from: https://sid.ir/paper/83697/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی موحدی فر، و جعفر بلوری بزاز، “بررسی تاثیر تغییر طول حرارتی عرشه بر فشار وارد بر کوله پل های یکپارچه،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 9، no. 4 (پیاپی 33)، pp. 385–404، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83697/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا