مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

345
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

466
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی خصوصیات زا و ز در طی آ

صفحات

 صفحه شروع 297 | صفحه پایان 308

چکیده

 امروزه یکی از معیارهای مهم در پروژه ها, سازگاری با محیط زیست و اقتصادی بودن آن می باشد. کیفیت مواد و مصالح مصرفی در روسازی راه اهمیت بسیار زیادی در طراحی آن و همچنین مشخصات عملکردی راه ها دارند. در مواردی که مصالح موردنظر در دسترس نیست یا از محل کارگاه بسیار دور میباشد امکان سنجی استفاده از مصالح در دسترس ضروری به نظر میرسد. این امر موجب کاهش هزینه های حمل و نقل و همچنین استفاده از مواد و مصالحی است که در برخی موارد زائد به نظر میرسند. اگر بتوان با حفظ کیفیت یا بهبود آن, به جای مواد طبیعی از مواد بازیافتی استفاده نمود گامی در جهت بهبود محیط زیست و اقتصادی کردن خواهد بود. در این تحقیق از درصدهای مختلف نخاله های ساختمانی و خرده بتن بازیافتی در مخلوط های آسفالتی استفاده شده است. آزمایش های نسبت مقاومت کششی غیر مستقیم, مدول برجهندگی و شیار شدگی بر روی نمونه های حاوی درصدهای مختلف نخاله های ساختمانی و خرده بتن بازیافتی در مخلوط های آسفالتی بر روی نمونه ها انجام شد. نتایج استفاده از درصدهای مختلف نخاله های ساختمانی در مخلوط های آسفالتی نشان می دهد که نسبت مقاومت کششی غیر مستقیم نسبت به نمونه کنترلی کاهش و مدول برجهندگی و شیارشدگی آن افزایش می یابد. بیشترین مقدار مدول برجهندگی و شیارشدگی مخلوط آسفالتی حاوی 20 درصد نخاله ساختمانی می باشد. نتایج استفاده از درصدهای مختلف نخاله های ساختمانی در مخلوط های آسفالتی نشان می دهد که نسبت مقاومت کششی غیر مستقیم و مقاومت در برابر شیارشدگی نسبت به نمونه کنترلی بهبود و مدول برجهندگی آن کاهش می یابد. بیشترین نسبت مقاومت کششی غیر مستقیم و مقاومت در برابر شیارشدگی به ترتیب در مخلوط آسفالتی حاوی 50% و 75% خرده بتن بازیافتی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دارپرنیان، پیمان. (1397). ارزیابی خصوصیات زا و ز در طی آ. پژوهشنامه حمل و نقل، 15(55 )، 297-308. SID. https://sid.ir/paper/84035/fa

    Vancouver: کپی

    دارپرنیان پیمان. ارزیابی خصوصیات زا و ز در طی آ. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1397؛15(55 ):297-308. Available from: https://sid.ir/paper/84035/fa

    IEEE: کپی

    پیمان دارپرنیان، “ارزیابی خصوصیات زا و ز در طی آ،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 15، no. 55 ، pp. 297–308، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/84035/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button