مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,007
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کیفیت آموزشی دوره های کارشناسی ارشد دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران از دیدگاه دانشجویان این دوره ها

صفحات

 صفحه شروع 207 | صفحه پایان 213

چکیده

 دوره های تحصیلات تکمیلی کشاورزی نقش مهمی در تربیت آتی آموزشگران, محققان و مدیران در بخش کشاورزی ایفا می نماید. در این رابطه شناخت وضعیت کیفی این دوره ها امری لازم در برنامه ریزی برای بهبود کارایی آنها تلقی می شود. هدف این تحقیق توصیفی, بررسی کیفیت دوره های کارشناسی ارشد (از سه بعد محتوا, روش تدریس و توسعه حرفه ای اساتید) در دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران می باشد. جامعه آماری تحقیق شامل 297 دانشجوی کارشناسی ارشد این دانشکده می گردید که حداقل دو ترم تحصیلی را پشت سر گذاشته بودند و بر اساس فرمول کوکران و از طریق نمونه گیری طبقه ای تصادفی 60 نفر از آنها جهت مطالعه انتخاب گردیدند. روایی ابزار تحقیق توسط گروهی از صاحبنظران مورد تایید قرار گرفت و قابلیت اعتماد پرسشنامه از طریق آزمون مقدماتی و محاسبه آلفای کرونباخ 0.94 حاصل گردید. داده های جمع آوری شده از طریق برنامه spss/10 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج تحقیق نشان داد که بر طبق نظر دانشجویان, کیفیت آموزشی دوره های فوق از لحاظ سه مورد مطالعه شده مطلوب نمی باشد. همچنین, نتایج بیانگر این بود که هیچ رابطه معنی داری بین متغیرهای معدل کتبی دیپلم, معدل لیسانس, سن و میزان علاقه به رشته تحصیلی با نظر دانشجویان در مورد کیفیت آموزشی وجود ندارد و همه دانشجویان در مورد کیفیت آموزشی نظر یکسانی دارا می باشند. نتایج آزمون t و F نیز نشان داد که هیچ تفاوت معنی داری بین نظرات دانشجویان در گروه های مختلف از نظر جنسیت, محل تولد, سال ورود, رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل در مقطع کارشناسی وجود ندارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موحدمحمدی، حمید، و شمس، علی. (1387). بررسی کیفیت آموزشی دوره های کارشناسی ارشد دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران از دیدگاه دانشجویان این دوره ها. علوم کشاورزی ایران، 39-2(1 (ویژه اقتصاد و توسعه کشاورزی))، 207-213. SID. https://sid.ir/paper/8475/fa

    Vancouver: کپی

    موحدمحمدی حمید، شمس علی. بررسی کیفیت آموزشی دوره های کارشناسی ارشد دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران از دیدگاه دانشجویان این دوره ها. علوم کشاورزی ایران[Internet]. 1387؛39-2(1 (ویژه اقتصاد و توسعه کشاورزی)):207-213. Available from: https://sid.ir/paper/8475/fa

    IEEE: کپی

    حمید موحدمحمدی، و علی شمس، “بررسی کیفیت آموزشی دوره های کارشناسی ارشد دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران از دیدگاه دانشجویان این دوره ها،” علوم کشاورزی ایران، vol. 39-2، no. 1 (ویژه اقتصاد و توسعه کشاورزی)، pp. 207–213، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/8475/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا