مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

983
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

623
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی نشانگرهای کیفیت آموزش عالی کشاورزی در آموزشکده فنی و حرفه ای کشاورزی اهواز از دیدگاه دانشجویان و آموزشگران

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 44

چکیده

 این تحقیق با هدف ارزیابی نشانگرهای کیفیت در آموزش عالی کشاورزی در آموزشکده فنی و حرفه ای کشاورزی اهواز از دیدگاه دانشجویان و آموزشگران انجام شده است. این تحقیق ازلحاظ هدف کاربردی بوده که با بهره گیری از روش پیمایش انجام شده است. در این تحقیق کلیه آموزشگران و دانشجویان آموزشکده کشاورزی اهواز به ترتیب به تعداد 50 و 450 نفر به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شده اند. ابزار این تحقیق پرسشنامه محقق ساخته بوده که برای جمع آوری داده ها و اطلاعات موردنیاز مورداستفاده قرار گرفته است. روایی پرسشنامه بر پایه نظرهای گروهی از اعضای هیات علمی و کارشناسان ترویج و آموزش کشاورزی تامین و پایایی آن با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ (a=0.83) محرز شد. برای تجزیه وتحلیل داده های گردآوری شده از نرم افزارSPSS19 بهره گرفته شد. بر اساس نتایج به دست آمده مشخص شد که بین دیدگاه دانشجویان و آموزشگران در زمینه نشانگرهای کیفیت در آموزش عالی کشاورزی در آموزشکده فنی وحرفه ای کشاورزی اهواز هیچ گونه اختلاف معنی داری وجود ندارد و مشخص شد که سطح نشانگرهای کیفیت در آموزش عالی کشاورزی بر اساس دیدگاه دانشجویان و آموزشگران در حد مطلوبی قرار دارد. تحلیل عاملی گویه های موثر بر بهبود کیفیت در آموزش عالی کشاورزی نشان داد که مهم ترین عامل ها عبارتند از: عامل عاطفی و نگرشی, عامل زیرساختی, عامل صلاحیت آموزشی, عامل توسعه آموزش کاربردی و عامل اعتباری و حمایتی.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عمانی، احمدرضا، و کمایی، عباس. (1394). ارزیابی نشانگرهای کیفیت آموزش عالی کشاورزی در آموزشکده فنی و حرفه ای کشاورزی اهواز از دیدگاه دانشجویان و آموزشگران. پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، 8(4 (پیاپی 32))، 29-44. SID. https://sid.ir/paper/189873/fa

    Vancouver: کپی

    عمانی احمدرضا، کمایی عباس. ارزیابی نشانگرهای کیفیت آموزش عالی کشاورزی در آموزشکده فنی و حرفه ای کشاورزی اهواز از دیدگاه دانشجویان و آموزشگران. پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی[Internet]. 1394؛8(4 (پیاپی 32)):29-44. Available from: https://sid.ir/paper/189873/fa

    IEEE: کپی

    احمدرضا عمانی، و عباس کمایی، “ارزیابی نشانگرهای کیفیت آموزش عالی کشاورزی در آموزشکده فنی و حرفه ای کشاورزی اهواز از دیدگاه دانشجویان و آموزشگران،” پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، vol. 8، no. 4 (پیاپی 32)، pp. 29–44، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/189873/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button