مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,674
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

706
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر پذیرش و کاربرد اینترنت در فعالیت های آموزش و پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته ترویج و آموزش کشاورزی

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 92

چکیده

 اینترنت یکی از مهمترین نوآوری های فنی در عرصه اطلاع رسانی می باشد که بر همه جنبه ‏های آموزش و پژوهش تاثیر گسترده ‏ای دارد و استفاده از آن در زمینه ‏های عمومی و تخصصی با سرعت حیرت ‏آوری رو به افزایش است. در این امر, کشاورزی به طور عموم و ترویج و آموزش کشاورزی به خصوص نیز استثنا نیستند. هدف از پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر بر پذیرش و کاربرد اینترنت در فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته ترویج و آموزش می ‏باشد. روش تحقیق مورد استفاده, روش توصیفی و ابزار گرد آوری داده‏ ها پرسشنامه است. تجزیه و تحلیل داده ‏ها با روش های آماری توصیفی – همبستگی و استنباطی با استفاده از نرم افزار Spss 10 انجام شد. نتایج بدست آمده نشان داد که 78 درصد از دانشجویان ترویج و آموزش کشاورزی به اینترنت دسترسی دارند و حدود 58.3 درصد از آنها در حد زیاد و خیلی زیاد با امکانات اینترنت آشنایی دارند. مهمترین عوامل مرتبط در آشنایی با اینترنت به ترتیب دوستان و همکاران, تجربه شخصی و مطالعه کتاب و مقاله می‏باشد. از میان انواع موتورهای کاوش, موتورهای کاوش راهنما و نمایه ‏ای بیشترین کاربرد را دارند. مهمترین هدف دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته ترویج و آموزش کشاورزی از کاوش در اینترنت به ترتیب انجام فعالیت های پژوهشی, شناسایی منابع تخصصی و روزآمد کردن اطلاعات تخصصی می ‏باشد. بیشترین موارد استفاده از اینترنت توسط دانشجویان, انجام پایان نامه و تکالیف درسی است. یافته ‏ها نشان داد بین نگرش پاسخ دهندگان نسبت به متغیرهای مزیت نسبی, آزمون پذیری و قابلیت رویت اینترنت با متغیر پذیرش و کاربرد اینترنت در فعالیتهای آموزشی و پژوهشی رابطه مثبت و معنی ‏داری وجود دارد. بین نگرش پژوهشگران نسبت به پیچیدگی اینترنت با پذیرش و کاربرد آن رابطه منفی و معنی ‏داری مشاهده شد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

یعقوبی، جعفر، و چیذری، محمد. (1385). بررسی عوامل موثر بر پذیرش و کاربرد اینترنت در فعالیت های آموزش و پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته ترویج و آموزش کشاورزی. علوم کشاورزی ایران، 2-37(1 (ویژه اقتصاد و توسعه کشاورزی))، 85-92. SID. https://sid.ir/paper/8493/fa

Vancouver: کپی

یعقوبی جعفر، چیذری محمد. بررسی عوامل موثر بر پذیرش و کاربرد اینترنت در فعالیت های آموزش و پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته ترویج و آموزش کشاورزی. علوم کشاورزی ایران[Internet]. 1385؛2-37(1 (ویژه اقتصاد و توسعه کشاورزی)):85-92. Available from: https://sid.ir/paper/8493/fa

IEEE: کپی

جعفر یعقوبی، و محمد چیذری، “بررسی عوامل موثر بر پذیرش و کاربرد اینترنت در فعالیت های آموزش و پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته ترویج و آموزش کشاورزی،” علوم کشاورزی ایران، vol. 2-37، no. 1 (ویژه اقتصاد و توسعه کشاورزی)، pp. 85–92، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/8493/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button