مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,810
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

746
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل اثربخشی کاربرد کانال های ارتباطی و منابع اطلاعاتی مختلف در پذیرش فن آوری GPS

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 60

چکیده

 فرایند تصمیم پذیرش نوآوری عبارت از سیستمی است که طی آن فرد (یا یک واحد تصمیم گیری) , (1) از اولین اطلاع راجع به نوآورری, (2) تشکیل نگرش نسبت به نوآوری, (3) به تصمیم در خصوص پذیرش یا رد, (4) به اجرای ایده نو و (5) تثبیت این تصمیم عبور می کند. مدت ها قبل محققین نشر دریافته اند که تصمیم به پذیرش و بکار گیری یک نوآوری فعالیتی به یکباره نیست, بلکه فرآیندی است که در طول زمان اتفاق می افتد و نقش کانال های ارتباطی و منابع اطلاعاتی در هر کدام از مراحل تصمیم پذیرش نوآوری متفاوت هستند هدف اصلی تحقیق حاضر طراحی مدلی برای شناسایی نقش انواع کانالهای ارتباطی و منابع اطلاعاتی در مراحل مختلف تصمیم نوآوری در پذیرش و بکارگیری فناوری سیستم موقعیت مکانی (Global Position System-GPS) از دیدگاه ناخدایان شناورهای صیادی در استان بوشهر بود. این تحقیق از طریق روش مطالعه پیمایشی و با استفاده از ابزار پرسشنامه در میان ناخدایان 135 شناور صیادی و در محدوده شش شهرستان و 12 اسکله صیادی به اجرا در آمد. یافته های این تحقیق در مورد طول مدت پذیرش GPS که از نوع تصمیمات فرمایشی اداره بنادر صیادی است حداکثر 4 سال است و بیش از 59 درصد ناخدایان اکثر کارکرد های GPS را در اغلب اوقات به کار می برند. سنجش اثربخشی کانال های ارتباطی حاکی از آن است که تلویزیون, همکاران و صیادان, دوستان و آشنایان و رادیو به ترتیب اثربخش ترین و مروجان, روزنامه و جزوات و نشریات نیز پایین ترین رتبه اثر بخشی را دارند. مدل تحلیل عاملی, کانال های ارتباطی را از نظر اثر بخشی در پنج دسته کانال های جهانشهری استانی, کانال های محلی انتفاعی, کانال های جهانشهری فرا استانی, کانال های محلی غیر انتفاعی و تلویزیون قرار داد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رضوانفر، احمد، و زارع، عادل. (1385). مدل اثربخشی کاربرد کانال های ارتباطی و منابع اطلاعاتی مختلف در پذیرش فن آوری GPS. علوم کشاورزی ایران، 2-37(1 (ویژه اقتصاد و توسعه کشاورزی))، 49-60. SID. https://sid.ir/paper/8497/fa

Vancouver: کپی

رضوانفر احمد، زارع عادل. مدل اثربخشی کاربرد کانال های ارتباطی و منابع اطلاعاتی مختلف در پذیرش فن آوری GPS. علوم کشاورزی ایران[Internet]. 1385؛2-37(1 (ویژه اقتصاد و توسعه کشاورزی)):49-60. Available from: https://sid.ir/paper/8497/fa

IEEE: کپی

احمد رضوانفر، و عادل زارع، “مدل اثربخشی کاربرد کانال های ارتباطی و منابع اطلاعاتی مختلف در پذیرش فن آوری GPS،” علوم کشاورزی ایران، vol. 2-37، no. 1 (ویژه اقتصاد و توسعه کشاورزی)، pp. 49–60، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/8497/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button