Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,466
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,732
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازشناخت جنبش پیاده مداری در پایداری فضاهای متراکم شهری

صفحات

 صفحه شروع 179 | صفحه پایان 193

چکیده

 امروزه جنبش پیاده مداری که هدف آن بازیابی و توسعه فضاهای پیاده در سطح شهرها و به رسمیت شناختن و اولویت قائل شدن برای عابرین پیاده بعنوان عناصر درجه اول شهری؛ به یکی از محورهای برنامه ریزی و طراحی شهری بدل گردیده است. به ویژه با آغاز هزاره سوم ضرورت رویکرد مجدد به حرکت پیاده بعنوان سالم ترین, اقتصادی ترین و پویاترین روش جابجایی و حمل و نقل درون شهری مورد توجه جدی کارشناسان و مدیران امور شهری قرار گرفته است. عواملی چون افزایش قابل توجه زمان جابجایی, افزایش تصادفات, آلودگی های صوتی, بصری و نزدیک شدن میزان آلودگی هوا به مرزهای تهدید سلامت انسانی, از تبعات سیستم حمل و نقل ناپایدار در شهرها می باشد. همچنین, موانعی از قبیل کمبود اعتبار مالی برای زیرساخت ها, فقدان ایمنی و امنیت, موقعیت نامناسب فضاها و ساختمان ها, موانع قانونی و حقوقی و در نهایت فقدان اعتبار و منزلت اجتماعی, بر سر راه توسعه شبکه حمل و نقل غیرموتوری وجود دارد. نتایج تجربیات سایر کشورها حاکی از آن است که پایداری تنها با ایجاد تغییرات در طراحی, الگوهای استفاده و مدیریت وسایل نقلیه حاصل نمی شود, بلکه باید تغییراتی در نحوه تفکر نسبت به شناخت و ارزشیابی راهکارهای ممکن برای حل مشکلات حمل و نقل ایجاد گردد. از اینرو در این پژوهش ابتدا نگاهی اجمالی بر مفاهیم حمل و نقل پایدار شهری صورت می گیرد, سپس ضمن بررسی پیاده روی و دوچرخه سواری و اثرات آنها به عنوان شیوه ای موثر از حمل و نقل غیرموتوری, راهبردهای رسیدن به توسعه پایدار در فرم مطلوب شهری, در محدوده فلکه دوم صادقیه (واقع در شهرداری منطقه 2 تهران) با استفاده از مدل ترکیبی SWOT و Likert مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفته, تا با بکارگیری این راهکارها و گسترش آن در کشور از مزایای آن بهره مند گردیم. این پژوهش, با حمایت پژوهشکده سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور انجام شده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

فیضی، محمدجواد، رجبی، آزیتا، و حسینی، یاسمن. (1391). بازشناخت جنبش پیاده مداری در پایداری فضاهای متراکم شهری. مدیریت شهری، 10(30)، 179-193. SID. https://sid.ir/paper/91942/fa

Vancouver: کپی

فیضی محمدجواد، رجبی آزیتا، حسینی یاسمن. بازشناخت جنبش پیاده مداری در پایداری فضاهای متراکم شهری. مدیریت شهری[Internet]. 1391؛10(30):179-193. Available from: https://sid.ir/paper/91942/fa

IEEE: کپی

محمدجواد فیضی، آزیتا رجبی، و یاسمن حسینی، “بازشناخت جنبش پیاده مداری در پایداری فضاهای متراکم شهری،” مدیریت شهری، vol. 10، no. 30، pp. 179–193، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/91942/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا