مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

654
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

664
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اولویت بندی موانع بازاریابی تعاونی های تولید کشاورزی در شهرستان درگز

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 63

چکیده

 در این پژوهش موانع نظام بازاریابی پیش روی تعاونی های تولیدی شهرستان درگز شناسایی, سپس درجة اهمیت آنها با بهره گیری از طیف لیکرت و معیار آنتروپی بررسی و رتبه بندی شد. جامعة آماری این تحقیق شامل کلیة بهره برداران کشاورزی عضو تعاونی کشاورزی بودند که از میان آنها, 118 نفر با استفاده از فرمول کوکران به عنوان نمونة آماری انتخاب شدند. روایی پرسش نامه توسط کارشناسان و خبرگان تعاونی های تولید کشاورزی شهرستان درگز و پایایی پرسش نامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ تأیید شد. نتایج تحقیق نشان داد که به ترتیب, موانع اقتصادی, موانع انسانی, موانع بازاری, موانع عملیاتی, موانع ساختاری و موانع مدیریتی تأثیر مثبت و معنی داری در نظام بازاریابی تعاونی های تولیدی این شهرستان دارند و اولویت های 1 تا 6 را به خود اختصاص داده اند. همچنین در اولویت بندی شاخص های فرعی, با استفاده از طیف لیکرت و آنتروپی, وجود عوامل واسطه ای و دلالان در هنگام فروش محصول با وزن 06435/0, عدم به کارگیری نیروهای متخصص از سوی تعاونی ها در مقولة خرید و فروش با وزن 04816/0 و سیاست های نامناسب در قیمت گذاری با وزن 04805/0 به ترتیب به عنوان مهم ترین و مؤثرترین موانع در ناکارایی نظام بازاریابی تعاونی های تولید کشاورزی ارزیابی شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فیض آبادی، یاسر، و جوادی، ناهید. (1395). شناسایی و اولویت بندی موانع بازاریابی تعاونی های تولید کشاورزی در شهرستان درگز. تعاون و کشاورزی (تعاون)، 5(20 )، 39-63. SID. https://sid.ir/paper/93613/fa

    Vancouver: کپی

    فیض آبادی یاسر، جوادی ناهید. شناسایی و اولویت بندی موانع بازاریابی تعاونی های تولید کشاورزی در شهرستان درگز. تعاون و کشاورزی (تعاون)[Internet]. 1395؛5(20 ):39-63. Available from: https://sid.ir/paper/93613/fa

    IEEE: کپی

    یاسر فیض آبادی، و ناهید جوادی، “شناسایی و اولویت بندی موانع بازاریابی تعاونی های تولید کشاورزی در شهرستان درگز،” تعاون و کشاورزی (تعاون)، vol. 5، no. 20 ، pp. 39–63، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/93613/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button