مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

410
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

732
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و تبیین علوم تجربی و چگونگی آموزش آن در دوره ابتدایی از منظر صورت گرایی ارسطو

صفحات

 صفحه شروع 52 | صفحه پایان 63

کلیدواژه

چکیده

 هدف این پژوهش, دستیابی به تعریفی از علوم تجربی و استنتاج اصولی به منظور تدریس آن در دوره ابتدایی از منظر صورت گرایی ارسطو است. این پژوهش با بهره گیری از روش تحلیلی-استنتاجی درصدد پاسخگویی به دو سؤال است. 1-چیستی علوم تجربی و هدف آن 2-اصول مقتضی صورت گرایی در علوم تجربی چه هستند. در تفکر ارسطو, صورت یعنی حقیقت موجود و تصوری که از آن در ذهن به وجود می آید. این تصورات برآمده از واقعیت موجودات هستند. بر اساس صورت گراییارسطو, علوم تجربی به معنای شناسایی, طبقه بندی و بیان کارکردها و غایات صورت ها است. هدف آن نیز حرفه گرایی است. اصول مقتضی صورت گرایی در تدریس علوم شامل 1-توجه به تعریف و کارکرد موضوعات: 2-کثرت روشی 3-چارچوب نظری و ساختار دانش 4-دست یابی به بنیادها با توجه به روبنا 5-دست یابی به قاعده 6-کلیت بخشی به آموخته ها هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پورکریمی هاوشکی، مجتبی. (1400). بررسی و تبیین علوم تجربی و چگونگی آموزش آن در دوره ابتدایی از منظر صورت گرایی ارسطو. پژوهش در آموزش علوم ابتدایی، 3(5 )، 52-63. SID. https://sid.ir/paper/950183/fa

    Vancouver: کپی

    پورکریمی هاوشکی مجتبی. بررسی و تبیین علوم تجربی و چگونگی آموزش آن در دوره ابتدایی از منظر صورت گرایی ارسطو. پژوهش در آموزش علوم ابتدایی[Internet]. 1400؛3(5 ):52-63. Available from: https://sid.ir/paper/950183/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی پورکریمی هاوشکی، “بررسی و تبیین علوم تجربی و چگونگی آموزش آن در دوره ابتدایی از منظر صورت گرایی ارسطو،” پژوهش در آموزش علوم ابتدایی، vol. 3، no. 5 ، pp. 52–63، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/950183/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button