مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

383
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

613
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهبردهای رسانه ای موثر بر ارتقا فرهنگ محیط زیست و منابع طبیعی

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 54

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تحلیل راهبردهای رسانه ای, به تاثیر آنها بر ارتقا فرهنگ محیط زیست و منابع طبیعی می پردازد. بدین منظور در پارادایم تفسیری مبتنی بر روش شناسی کیفی, از روش نظریه داده بنیاد رویکرد سیستماتیک استراوس و کوربین (1988) استفاده شده است. 31 مصاحبه عمیق و نیمه ساختاریافته با صاحب نظران رسانه و محیط زیست, اساتید جامعه شناسی, فرهنگی و رسانه, کارشناسان خبره سازمان های حفاظت محیط زیست, جنگل ها, مراتع و آبخیزداری کشور و همچنین کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان انجام شد. برای ارزیابی اعتبار, مصاحبه شوندگان تفسیر مصاحبه ها را تایید کردند و در پایان خلاصه ای از الگوی صورت بندی شده به چند نفر از استادان, ارایه و نظرهای آنها برای اصلاح و تعدیل جمع آوری شد. راهبردهای پژوهش عبارتند از آموزش محیط زیست از کودکی, مخاطب شناسی, برگزاری جشنواره های هنری, تولید فیلم سینمایی و سریال, ایجاد گروه محیط زیست در رسانه ها, راه اندازی سرویس های چندرسانه ای, انتشار آثار تخریب محیط زیست و منابع طبیعی, ایجاد کمپین, آموزش خبرنگاران, حفظ تشخص ظاهر عوامل محیط زیست و منابع طبیعی, ارتقا سواد محیط زیستی از طریق تحلیل موضوعات منابع طبیعی و محیط زیست, اصلاح تفکر وفور منابع, شخصیت سازی, تولید محتوی کیفی, مقدم بودن رسانه ملی, ارایه طرح زندگی سبز, الگودهی رفتاری کارکنان سازمان های متولی, تامین اعتبارات و حمایت از رسانه ها, ایجاد نظام ارتباطی رسانه و محیط زیست و منابع طبیعی که از مراحل کدگذاری به دست آمد. در نتیجه به کارگیری این راهبردها, پیامد «الگوی رسانه ای به منظور ارتقا فرهنگ حفظ محیط زیست و منابع طبیعی» مطرح می شود. با توجه به نتایج مطالعه, پیشنهاد می شود به پیدا کردن راهبردهای رسانه ای در راستای ارتقا فرهنگ محیط زیست و منابع طبیعی مردم پرداخت و بدین گونه به کاهش مشکلات زیست محیطی و افزایش رفتار زیست محیطی مسئولانه تر کمک کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خلیلی، رضا، تقی پور، فائزه، شاهنوشی، مجتبی، و کوشافر، محمد. (1400). راهبردهای رسانه ای موثر بر ارتقا فرهنگ محیط زیست و منابع طبیعی. تحقیقات منابع طبیعی تجدید شونده، 12(1 (پیاپی 35) )، 39-54. SID. https://sid.ir/paper/951242/fa

    Vancouver: کپی

    خلیلی رضا، تقی پور فائزه، شاهنوشی مجتبی، کوشافر محمد. راهبردهای رسانه ای موثر بر ارتقا فرهنگ محیط زیست و منابع طبیعی. تحقیقات منابع طبیعی تجدید شونده[Internet]. 1400؛12(1 (پیاپی 35) ):39-54. Available from: https://sid.ir/paper/951242/fa

    IEEE: کپی

    رضا خلیلی، فائزه تقی پور، مجتبی شاهنوشی، و محمد کوشافر، “راهبردهای رسانه ای موثر بر ارتقا فرهنگ محیط زیست و منابع طبیعی،” تحقیقات منابع طبیعی تجدید شونده، vol. 12، no. 1 (پیاپی 35) ، pp. 39–54، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/951242/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button