مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

351
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

651
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی اثربخشی آموزش های منابع طبیعی و محیط زیست در مدارس منطقه یک شهر تهران با استفاده از مدل کرک پاتریک

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 154

چکیده

 پژوهش پیش رو با هدف ارزیابی اثربخشی آموزش های منابع طبیعی و محیط زیست در مدارس منطقه یک اداره آموزش و پرورش شهر تهران با استفاده از مدل کرک پاتریک به انجام رسیده است. بدین منظور سنجش میزان اطلاعات کتب درسی از بین دانش آموزان پنج مدرسه (دخترانه و پسرانه) مقطع ابتدایی و متوسطه دوره اول این منطقه در سال تحصیلی 1398-1397 صورت پذیرفت. با این هدف ابتدا به مطالعه کتب درسی تمام مقاطع دبستان و دوره اول دبیرستان پرداخته شد و از بین آنها مطالب مرتبط با منابع طبیعی و محیط زیست استخراج و دسته بندی گردید و با توجه به مطالب مندرج در هر پایه و کاستی آن بسته های آموزشی مناسب بر اساس متون و مستندات تهیه شده از سوی مرکز تربیت محیط بان و آموزش های محیط زیستی سازمان حفاظت محیط زیست تهیه و در اختیار دانش-آموزان قرار گرفت. این موارد شامل پاورپوینت, فیلم, داستان و نمایش های کوتاه مناسب با موضوع های منابع طبیعی و محیط زیست هر گروه سنی و پایه تحصیلی بود. جلسات آموزشی به صورت یک, دو یا سه جلسه در مدارس داوطلب برگزار شد و در اولین جلسه اقدام به انجام پیش آزمون و پس از پایان جلسات آموزشی نیز پس آزمون از دانش آموزان شد. نتایج بررسی ها در نرم افزار SPSS نسخه 22 تحلیل و مورد بررسی قرار گرفت. نتایج مطالعه نشان داد برگزاری کلاس های آموزش های محیط زیست به شکل حضوری و رودررو دارای بیشترین اثربخشی بوده و نتایج نمرات پیش آزمون و پس آزمون و تحلیل آماری پرسشنامه های سطح سوم و چهارم مدل کرک پاتریک نیز حاکی از وجود اثربخشی آموزش های حضوری بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادصالح، نسترن زهرا، و رضایان، سحر. (1399). ارزیابی اثربخشی آموزش های منابع طبیعی و محیط زیست در مدارس منطقه یک شهر تهران با استفاده از مدل کرک پاتریک. تحقیقات منابع طبیعی تجدید شونده، 11(2 (پیاپی 34) )، 145-154. SID. https://sid.ir/paper/951339/fa

    Vancouver: کپی

    مرادصالح نسترن زهرا، رضایان سحر. ارزیابی اثربخشی آموزش های منابع طبیعی و محیط زیست در مدارس منطقه یک شهر تهران با استفاده از مدل کرک پاتریک. تحقیقات منابع طبیعی تجدید شونده[Internet]. 1399؛11(2 (پیاپی 34) ):145-154. Available from: https://sid.ir/paper/951339/fa

    IEEE: کپی

    نسترن زهرا مرادصالح، و سحر رضایان، “ارزیابی اثربخشی آموزش های منابع طبیعی و محیط زیست در مدارس منطقه یک شهر تهران با استفاده از مدل کرک پاتریک،” تحقیقات منابع طبیعی تجدید شونده، vol. 11، no. 2 (پیاپی 34) ، pp. 145–154، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/951339/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button