مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

203
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

526
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین نشانگرهای سنجش مشارکت فعال دانشجویان رشته های علوم کشاورزی

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 119

چکیده

مشارکت فعال دانشجویان سازه ای است که برای نخستین بار جهت درک و تبیین افت و شکست تحصیلی مطرح شد و به عنوان پایه ای برای اص الح روند تعلیم و تربیت مدنظر قرار گرفت. این تحقیق یک پژوهش کاربردی و در نگاه روش گردآوری اطلاعات, جزء پژوه شهای میدانی م یباشد. برای دست یابی به هدف پژوهش از روش های تحلیل سلسله مراتبی فازی و تحلیل عاملی استفاده شد. مشارکت کنندگان تحقیق در بخش تحلیل سلسله مراتبی فازی شامل 20 نفر از متخصصان در زمینه آموزش عالی کشاورزی بود که برای استخراج و تعیین اهمیت نسبی نشانگرهای سنجش مشارکت فعال دانشجویان, شرکت کردند. یافته های تحلیل سلسله مراتبی فازی نشان داد که یادگیری با همتایان, یادگیری همراه با کار, تجربه آموزی با مدرسان از اهمیت وزنی بیشتری در مشارکت فعال دانشجویان گرایش های علوم کشاورزی برخوردار بودند. در بخش میدانی از جامعه ی آماری شامل 1000 تن از دانشجویان سال سوم و چهارم دانشگاه ها و دانشکده های کشاورزی, بر مبنای جدول گرجسی و مورگان 278 دانشجو ) 128 تن دختر و 118 تن پسر( به عنوان حجم نمونه ی تحقیق با به کارگیری نمونه گیری طبقه ای با انتساب متناسب انتخاب شدند. یافته های تحلیل عاملی گویای آن است که شاخص هایی همچون ترکیب آموزه و تجربه های تخصصی در یادگیری, یادگیری انعکاسی و یک پارچه )تلفیقی(, یادگیری مشارکتی, شیوه های تدریس اثربخش, راهبردهای یادگیری و یادگیری سطح بالا از نظر دانشجویان به ترتیب بیشترین اهمیت را در مشارکت فعال دانشجویان در دانشگاه ها و دانشکده-های علوم کشاورزی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تیموری کوهسار، زهرا، محمدزاده، سعید، و فراست خواه، مقصود. (1399). تدوین نشانگرهای سنجش مشارکت فعال دانشجویان رشته های علوم کشاورزی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، -(55 )، 95-119. SID. https://sid.ir/paper/953060/fa

    Vancouver: کپی

    تیموری کوهسار زهرا، محمدزاده سعید، فراست خواه مقصود. تدوین نشانگرهای سنجش مشارکت فعال دانشجویان رشته های علوم کشاورزی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی[Internet]. 1399؛-(55 ):95-119. Available from: https://sid.ir/paper/953060/fa

    IEEE: کپی

    زهرا تیموری کوهسار، سعید محمدزاده، و مقصود فراست خواه، “تدوین نشانگرهای سنجش مشارکت فعال دانشجویان رشته های علوم کشاورزی،” پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، vol. -، no. 55 ، pp. 95–119، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/953060/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button