مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

121
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

439
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی کیفیت خدمات آموزش درس کارآفرینی با استفاده از الگو سروکوال (مورد مطالعه: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان)

صفحات

 صفحه شروع 86 | صفحه پایان 97

چکیده

 ضرورت توجه به ارائه با کیفیت و کاربردی درس کارآفرینی جهت خوداشتغالی دانشجویان رشته های علوم کشاورزی و منابع طبیعی در دانشگاه ها حائز اهمیت می باشد. هدف تحقیق حاضر ارزشیابی کیفیت خدمات آموزش درس کارآفرینی دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بود. جامعه آماری تحقیق 168 نفر از دانشجویان در سال 98 بودند که درس کارآفرینی را گذرانده بودند و به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. با استفاده از فرمول کوکران و با روش نمونه گیری تصادفی طبق ه ای, حجم نمونه 120 نفر تعیین شد. ابزار تحقیق پرسشنامه استاندارد سروکوال بود که روایی آن از سوی اعضای هیات علمی گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان مورد تایید قرار گرفت و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ بالای 7/0 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار Spss استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد بین ادراک و انتظار دانشجویان در هر پنج بعد پرسشنامه سروکوال شکاف منفی وجود داشته است به گونه ای که بیشترین شکاف در بعد تضمین (241/0-) و کمترین شکاف در بعد پاسخگویی (158/0-) وجود داشت. با توجه به یافته های تحقیق پیشنهاد می شود محیطی جذاب و پویا در کلاس جهت درک و آشنایی بیشتر اساتید درس, با روحیات و توقعات دانشجویان ایجاد شود. اساتید جهت تبادل نظر, آشنانمودن دانشجویان با محیط کار و اشتغال در آینده, همدلی و انعطاف پذیری در کلاس, دسترسی آسان به اساتید, اختصاص ساعاتی جهت مشاوره به دانشجویان و ارائه درس به شکلی منظم و مرتبط با یکدیگر و مشارکت دانشجویان در مباحث درسی می توانند ادراکات را در حد انتظار افزایش دهد که در این رابطه نظام آموزش عالی را در جهت افزایش کیفیت آموزش کمک نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محبوبی، محمدرضا، شیرخانی، سهیلا، و شریف زاده، محمدشریف. (1398). ارزشیابی کیفیت خدمات آموزش درس کارآفرینی با استفاده از الگو سروکوال (مورد مطالعه: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان). راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی، 6(12 )، 86-97. SID. https://sid.ir/paper/955090/fa

    Vancouver: کپی

    محبوبی محمدرضا، شیرخانی سهیلا، شریف زاده محمدشریف. ارزشیابی کیفیت خدمات آموزش درس کارآفرینی با استفاده از الگو سروکوال (مورد مطالعه: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان). راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی[Internet]. 1398؛6(12 ):86-97. Available from: https://sid.ir/paper/955090/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا محبوبی، سهیلا شیرخانی، و محمدشریف شریف زاده، “ارزشیابی کیفیت خدمات آموزش درس کارآفرینی با استفاده از الگو سروکوال (مورد مطالعه: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان)،” راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی، vol. 6، no. 12 ، pp. 86–97، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/955090/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button