مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

175
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

497
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش با شبکه های اجتماعی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان کشاورزی

صفحات

 صفحه شروع 106 | صفحه پایان 119

چکیده

شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای انتقال پیامهای آموزشی, جایگاه بالایی در نظام آموزش کشاورزی دارند. استفاده از این شبکه ها میتواند به روشهای مختلف و بر جنبه های مختلف نظام آموزشی تاثیرگذار باشد. تحقیقات زیادی نیز ارتباط بین استفاده از شبکههای اجتماعی و متغیرهای مختلفی از بروندادهای نظام آموزشی را بررسی نمودهاند. این مطالعه در پی مشخص کردن عامل های تاثیرگذار بر استفاده آموزشی از شبکه های اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانشجویان کشاورزی است. جامعه آماری 111528 تن دانشجویان دانشکده های کشاورزی دولتی سراسر کشور در سال تحصیلی 98-1397 بود که از بین آن ها با استفاده از جدول مورگان و با روش نمونه گیری چندمرحله ای تصادفی, 400 تن دانشجویان از هشت دانشگاه کشور گزیده شدند. داده ها با استفاده از طیف لیکرت و به وسیله پرسشنامه محقق ساخته که روایی شکلی آن توسط شماری از اعضای هییت علمی رشته های ترویج کشاورزی و ادبیات فارسی بررسی شد و روایی محتوایی آن با استفاده از میانگین واریانس استخراج شده (AVE بین 64/0 تا 73/0 برای متغیرهای مختلف) و پایایی نیز با استفاده از تتای ترتیبی (Ɵ بین85/0 تا 92/0 برای متغیرهای مختلف) تایید شد, جمع آوری گردید. برای بررسی تاثیر متغیرها بر عملکرد تحصیلی دانشجویان برحسب مورد از آماره های t, f و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد و یافته ها نشان دادند که بیشترین کاربرد شبکهه ای اجتماعی در بین دانشجویان مربوط به برقراری ارتباط با دوستان و خانواده است. بین میزان استفاده آموزشی از این شبکهها توسط دانشجویان دختر و پسر و نیز بین دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی اختلاف معنیداری وجود دارد ولی در بین گرایشهای مختلف اختلاف معنی داری مشاهده نشد. همچنین مشخص گردید که میزان استفاده آموزشی از شبکه های اجتماعی در بین دانشجویانی که از این شبکه ها با اهداف آموزشی استفاده می کردند, تاثیر مثبتی بر عملکرد تحصیلی آنان دارد, لذا پیشنهاد میشود مدیران و برنامه ریزان آموزشی و اساتید دانشگاه ها توجه بیشتری در خصوص گنجاندن این رسانه ها در برنامه های درسی داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    برآبادی، سیدابوالقاسم، و شمس، علی. (1399). تاثیر آموزش با شبکه های اجتماعی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان کشاورزی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، -(54 )، 106-119. SID. https://sid.ir/paper/957089/fa

    Vancouver: کپی

    برآبادی سیدابوالقاسم، شمس علی. تاثیر آموزش با شبکه های اجتماعی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان کشاورزی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی[Internet]. 1399؛-(54 ):106-119. Available from: https://sid.ir/paper/957089/fa

    IEEE: کپی

    سیدابوالقاسم برآبادی، و علی شمس، “تاثیر آموزش با شبکه های اجتماعی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان کشاورزی،” پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، vol. -، no. 54 ، pp. 106–119، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/957089/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button