مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

158
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

52
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عامل های موثر بر رضامندی کشاورزان شهرستان الشتر از کلاس های آموزشی ترویجی

صفحات

 صفحه شروع 120 | صفحه پایان 136

چکیده

 یکی از مهم ترین هدف های ترویج کشاورزی, آموزش غیررسمی کشاورزان از راه برگزاری کلاس های آموزشی ترویجی است. ارزیابی پیوسته ی این ابزار آموزشی عامل موثری در موفقیت آن می باشد. یکی از راه های ارزیابی کلاس های آموزشی ترویجی, ارزیابی به وسیله خود کشاورزان از راه بررسی رضایت کشاورزان می باشد. چرا که آموزش ترویج زمانی موثر خواهد بود که کشاورزان از این کلاس ها راضی باشند. از این رو, هدف کلی این پژوهش بررسی عوامل موثر بر رضامندی کشاورزان از کلاس های آموزشی ترویجی شهرستان الشتر می باشد. این تحقیق از شاخص نروژی سنجش رضامندی مشتری به عنوان چارچوب نظری تحقیق و از تحقیق علی-ارتباطی به عنوان روش تحقیق استفاده نمود. جامعه ی آماری, کشاورزان شهرستان الشتر بودند که در سال 1394 در کلاس های آموزشی ترویجی شرکت کرده بودند (220 تن). بر اساس جدول کرجسی و مورگان نمونه ای 140 تن از این کشاورزان برای تحقیق انتخاب شدند. داده های مورد نیاز پژوهش با استفاده از پرسشنامه محقق ساخت گردآوری شد. روایی پرسشنامه از سوی گروهی از متخصصان موضوعی بررسی و تایید شد و برای تعیین میزان پایایی بخش های مختلف پرسشنامه, از ضریب پایایی تتای ترتیبی استفاده شد (95/0-78/0=θ ). برای تعیین عامل های موثر بررضامندی کشاورزان ازمدل معادله های ساختاری با استفاده از نرم افزار AMOS20 استفاده شد. یافته ها نشان دادند, متغیر ارزش درک شده بالاترین تاثیر مستقیم را بر رضامندی کشاورزان از کلاس های آموزشی ترویجی دارد و انتظار درک شده دارای بالاترین تاثیر غیرمستقیم بر رضامندی کشاورزان از کلاس های آموزشی ترویجی می باشد, همچنین در مجموع تاثیر مستقیم و غیرمستقیم, انتظار بالاترین تاثیر را بر رضامندی کشاورزان از کلاس های آموزشی ترویجی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی فیض آباد، فاطمه، و یزدان پناه، مسعود. (1399). بررسی عامل های موثر بر رضامندی کشاورزان شهرستان الشتر از کلاس های آموزشی ترویجی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، -(54 )، 120-136. SID. https://sid.ir/paper/957285/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی فیض آباد فاطمه، یزدان پناه مسعود. بررسی عامل های موثر بر رضامندی کشاورزان شهرستان الشتر از کلاس های آموزشی ترویجی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی[Internet]. 1399؛-(54 ):120-136. Available from: https://sid.ir/paper/957285/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه رحیمی فیض آباد، و مسعود یزدان پناه، “بررسی عامل های موثر بر رضامندی کشاورزان شهرستان الشتر از کلاس های آموزشی ترویجی،” پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، vol. -، no. 54 ، pp. 120–136، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/957285/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button