مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

152
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

463
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر سویگان هوش هیجانی در پیشرفت آموزشی دانشجویان کشاورزی دانشگاه رازی

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 90

چکیده

 از آنجایی که در کشور ما دانشگاه ها بخش بزرگی از رسالت آموزش و تربیت نیروی انسانی برای دستی  ابی به هدف های پیشرو را برعهده دارند, بررسی نقش هوش هیجانی )خودانگیزی, خودآگاهی, خودکنترلی, همدلی, مهارت اجتماعی( در پیشرفت آموزشی دانشجویان می تواند به برنامه ریزی بهتر و ارایه راهکارهای مفیدتر در نظام آموزش عالی کمک کند. بر این پایه این پژوهش با هدف بررسی نقش سویگان هوش هیجانی در پیشرفت آموزشی دانشجویان کشاورزی مقطع کارشناسی دانشگاه رازی کرمانشاه در سال تحصیلی 1399-1400 انجام شد. بدین منظور از دیدمان تحقیق کمّی به روش میدانی استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش 812 تن دانشجویان کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه است که با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای با انتساب متناسب و استفاده از فرمول کوکران, در نهایت 180 دانشجوی کشاورزی از بین دانشجویان به عنوان نمونه مورد مطالعه انتخاب شدند. ابزار اصلی گردآوری داده ها پرسشنامه استاندارد هوش هیجانی شرینگ ) 1996 (, بود که روایی شکلی آن با استفاده از نظرات پنل متخصصان و پایایی پرسشنامه با ضریب آلفای کرونباخ, تتای ترتیبی و شاخص پایایی ترکیبی مورد بررسی قرار گرفت که برای تمامی ساز هها بالاتر از 7/ 0 بوده و تأیید شد. همچنین مقیاس مورد استفاده در پاسخ پرسشنامه براساس طیف لیکرت )کاملاٌ مخالفم تا کاملاٌ موافقم( بود. روش اصلی آماری, مدل سازی معادلات ساختاری بود, و به منظور داده پردازی از نرم افزار Smart-PLS استفاده شد. یافته های مدل نشان می دهد که همه سویگان هوش هیجانی به جز سویه همدلی, در پیشرفت آموزشی دانشجویان کشاورزی مورد مطالعه به لحاظ آماری نقش معنی داری دارند, به گونه ای که تا 33 درصد از واریانس پیشرفت آموزشی دانشجویان کشاورزی به وضعیت هوش هیجانی آنها وابسته است. یافته های این پژوهش چارچوب مفهومی ای را برای توسعه نظریه های آینده فراهم آورده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاکاوند، میلاد، و رضایی، امیررضا. (1400). تاثیر سویگان هوش هیجانی در پیشرفت آموزشی دانشجویان کشاورزی دانشگاه رازی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، -(56 )، 73-90. SID. https://sid.ir/paper/960965/fa

    Vancouver: کپی

    کاکاوند میلاد، رضایی امیررضا. تاثیر سویگان هوش هیجانی در پیشرفت آموزشی دانشجویان کشاورزی دانشگاه رازی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی[Internet]. 1400؛-(56 ):73-90. Available from: https://sid.ir/paper/960965/fa

    IEEE: کپی

    میلاد کاکاوند، و امیررضا رضایی، “تاثیر سویگان هوش هیجانی در پیشرفت آموزشی دانشجویان کشاورزی دانشگاه رازی،” پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، vol. -، no. 56 ، pp. 73–90، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/960965/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button