مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

610
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

357
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش تاریخ به شیوه یادگیری معکوس در دوره ی متوسطه دوم

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 37

چکیده

 یکی از روش های موثر در تدریس, روش تدریس به شیوه ی معکوس یا روش یادگیری معکوس(وارونه) است که این شیوه با در نظر داشتن محتوای آموزشی و امکانات آموزشگاه, درصدد متنوع سازی کلاس درس و مشارکت بیشتر دانش آموزان و فراگیران در فرآیند تدریس است. بر این اساس, سوال اصلی این پژوهش آن است که ابزارهای مهم برای شیوه ی یادگیری معکوس در آموزش درس تاریخ چیست؟ نویسندگان به روش توصیفی-تحلیلی, روش گردآوری اطلاعات به شیوه ی کتابخانه ای و با استفاده از تجربیات خدمت در کلاس های درس آموزش وپرورش, درصدد پاسخگویی به سوال و ابهام فوق می باشند. این پژوهش ضمن مفهوم سازی از روش تدریس معکوس, به بیان مشخصات بارز این روش می پردازد و می توان در تدریس معکوس درس تاریخ( دوره ی دوم متوسطه) از آن ها استفاده کرد. خروجی این نوشتار نشان دهنده ی آن است که در آموزش تاریخ, می توان از روش یادگیری معکوس به خوبی استفاده نمود و از آن در بیان حوادث, رویدادهای سیاسی-اجتماعی سلسله های تاریخی استفاده کرد. حجم انبوه تولیدات مستند, نقشه های تاریخی و همچنین استفاده از روش های تدریس چون گروه بندی کلاسی و بارش مغزی نیز در فرآیند تدریس به شیوه یادگیری معکوس در درس های تاریخ و علوم اجتماعی کاربرد مؤثری دارند و می بایست, مدرسان این کتاب های درسی به تلفیقی از روش های تدریس مسلط باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحمانی فلاح، سجاد، و جمالو، محمد. (1400). آموزش تاریخ به شیوه یادگیری معکوس در دوره ی متوسطه دوم. پژوهش در آموزش تاریخ، 2(4 (پیاپی 8) )، 21-37. SID. https://sid.ir/paper/968022/fa

    Vancouver: کپی

    رحمانی فلاح سجاد، جمالو محمد. آموزش تاریخ به شیوه یادگیری معکوس در دوره ی متوسطه دوم. پژوهش در آموزش تاریخ[Internet]. 1400؛2(4 (پیاپی 8) ):21-37. Available from: https://sid.ir/paper/968022/fa

    IEEE: کپی

    سجاد رحمانی فلاح، و محمد جمالو، “آموزش تاریخ به شیوه یادگیری معکوس در دوره ی متوسطه دوم،” پژوهش در آموزش تاریخ، vol. 2، no. 4 (پیاپی 8) ، pp. 21–37، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/968022/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button