مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

132
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

60
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر افزودنی لاستیکی RAR بر عملکرد آسفالت با دانه بندی پیوسته و میان تهی

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 174

چکیده

 تولید و اجرای آسفالت با قیر لاستیکی به روش اختلاط تر در سراسر دنیا با دشواری زیادی همراه است. در سال های اخیر, افزودنی لاستیکی RAR برای کاهش دشواری تهیه و مصرف قیرهای لاستیکی طراحی و به صنعت آسفالت معرفی شده است. این افزودنی متشکل از قیر خالص, پودر لاستیک و فیلرهای مختلف است که از طریق مخلوط کردن گرم و فعال سازی لاستیک درون قیر تولید شده و به روش اختلاط خشک مستقیما به میکسر کارخانه آسفالت اضافه می شود. اثر RAR بر عملکرد آسفالت در نقاط مختلف جهان با نتایج مطلوب ارزیابی شده است, لیکن برای نشان دادن عملکرد آن در آسفالت های با دانه بندی متقاوت به تحقیقات بیشتری نیاز است. در این تحقیق سعی بر آن شده است که آسفالت لاستیکی با دانه بندی پیوسته و میان تهی به روش اختلاط تر با استفاده از پودر لاستیک و به روش اختلاط خشک با استفاده از RAR با توجه به مشخصات حجمی مربوط به نمونه های متراکم دستگاه تراکم چرخشی سوپرپیو طراحی شود و با انجام آزمایشهای عملکردی در مقایسه با آسفالت معمولی بدون افزودنی مورد ارزیابی قرار گیرد. تغییرشکل دایمی, خستگی و نیز شکست آسفالت های حاوی RAR ارزیابی شده و با آسفالت های اصلاح نشده و اصلاح شده با پودر لاستیک مقایسه گردید. نتایج نشان داد که اصلاح آسفالت با مواد لاستیکی باعث افزایش سفتی و کاهش تغییرشکل های دایمی شده و افزودنی RAR در شیارافتادگی به اندازه قیر لاستیکی موثر است. عمر خستگی آسفالت های اصلاح شده با پودر لاستیک بیشتر از آسفالت های بدون افزودنی است و عملکرد خستگی آسفالت های حاوی RAR به نوع دانه بندی بستگی دارد. همچنین استفاده از افزودنی های لاستیکی باعث کاهش شاخص انعطاف پذیری و افزایش ترک خوردگی آسفالت می شود.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صاحب الزمانی، سیدحمیدرضا، محمودی نیا، نادر، نادری، کوروش، و سوزا، جورج. (1400). اثر افزودنی لاستیکی RAR بر عملکرد آسفالت با دانه بندی پیوسته و میان تهی. پژوهشنامه حمل و نقل، 18(4 (69 پیاپی) )، 157-174. SID. https://sid.ir/paper/992943/fa

    Vancouver: کپی

    صاحب الزمانی سیدحمیدرضا، محمودی نیا نادر، نادری کوروش، سوزا جورج. اثر افزودنی لاستیکی RAR بر عملکرد آسفالت با دانه بندی پیوسته و میان تهی. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1400؛18(4 (69 پیاپی) ):157-174. Available from: https://sid.ir/paper/992943/fa

    IEEE: کپی

    سیدحمیدرضا صاحب الزمانی، نادر محمودی نیا، کوروش نادری، و جورج سوزا، “اثر افزودنی لاستیکی RAR بر عملکرد آسفالت با دانه بندی پیوسته و میان تهی،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 18، no. 4 (69 پیاپی) ، pp. 157–174، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/992943/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button