Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات همایش/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    8
تعامل: 
  • بازدید: 

    0
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

معلمان از طریق درس پژوهی، به عنوان مدلی اثربخش برای پژوهش در مدرسه، یاد می گیرند که چگونه از یکدیگر بیاموزند، در تجارب آموزشی و تربیتی یکدیگر سهیم شوند. آنها بدین ترتیب می توانند با بازاندیشی در رفتارهای آموزشی خود، راه های بهتری برای یاددادن و یادگرفتن بیابند و به تولید دانش حرفه ای بپردازند. درس پژوهی در بسیاری از موارد توانسته مشکلات بسیار زیاد تدریس را بر طرف کند و اصولا هدف از درس پژوهی نیز چنین چیزی است. در این فرآیند معلمان در محیطی شوق انگیز و مسوولانه به بهسازی فرهنگ مدرسه کمک می کنند، ظرفیت خود را برای تبدیل از نقش آموزگار به یادگیرنده و رهبری فرآیند یادگیری تغییر می دهند"، "رهبری آموزشی را برای تفکر نوآورانه و غنی سازی یادگیری حمایت می کنند و به توسعه مهارت هایشان به عنوان رهبران تحول در مدرسه ادامه می دهند. تولید دانش حرفه ای، گسترش فرهنگ یادگیری و رهبری اثر بخش از طریق توسعه مشارکت، همکاری و بازاندیشی گروهی است. بنابراین معلمان با استفاده از درس پژوهی به حل مشکلات میپردازند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    8
تعامل: 
  • بازدید: 

    0
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

خلاقیت در آموزش اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است، زیرا به عنوان یک کیفیت ارزشمند برای افراد و جامعه شناخته می شود که نقش آوای سازمانی و مدیریت دانش در آن مهم قلمداد می شود. هدف این تحقیق تعیین تأثیر آوای سازمانی و مدیریت دانش بر خلاقیت کارکنان بود. که به روش توصیفی پیمایشی انجام گرفت جامعه آماری شامل تمامی کارکنان آموزش و پرورش شهرستان سردشت به تعداد 1154 نفر بود که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان 290 نفر به عنوان حجم نمونه تعیین و با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبتی انتخاب شدند. داده ها با استفاده پرسشنامه آوای سازمانی، مدیریت دانش و خلاقیت گردآوری شد و فرضیات با استفاده از نرم افزارspss و رگرسیون خطی چندگانه تجزیه و تحلیل شد. یافته های تحقیق نشان داد که آوای سازمانی و مدیریت دانش بر خلاقیت کارکنان آموزش و پرورش شهرستان سردشت تاثیر مستقیم و معنی داری دارد. ( 05/0 = p). که نتیجه می شود با فراهم نمودن زمینه بهبود آوای سازمانی و مدیریت دانش، خلاقیت در کارکنان افزایش می یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    8
تعامل: 
  • بازدید: 

    0
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

این پژوهش به مقایسه تاب آوری، رضایت جنسی، باورهای غیر منطقی و سازگاری زناشویی در زوجین متقاضی طلاق وغیر متقاضی طلاق شهر رشت پرداخته است. این پژوهش از نوع توصیفی (علی – مقایسه ای) است که با توجه به هدف آن در ضمره پژوهش های کاربردی قرار می گیرد. جامعه پژوهش را کلیه زوج های متقاضی طلاق و غیر متقاضی طلاق مراجعه کننده به مراکز مشاوره شهر رشت تشکیل می دهند. در این پژوهش حجم نمونه متشکل از دو گروه بوده که عبارت است از؛ گروه اول زوج های متقاضی طلاق (با حجم نمونه 76 نفر (38 زوج)) و گروه دوم نیز زوج های غیر متقاضی طلاق (با حجم نمونه76 نفر (38 زوج)). ابزارگردآوری داده ها در بخش میدانی پرسشنامه است که برای هر کدام از متغیرها پرسشنامه ای استاندارد شامل پرسشنامه تاب آوری کانر و دیویسون، پرسشنامه باورهای غیرمنطقی اهواز، پرسشنامه رضایت جنسی هادسون – هریسون و پرسشنامه سازگاری زناشویی لاک و والاس برای جمع آوری داده ها توزیع شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا) با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 24 استفاده شد. نتایج نشان داد بین تاب آوری در زوجین متقاضی طلاق و غیر متقاضی طلاق تفاوت وجود دارد. بین رضایت جنسی در زوجین متقاضی طلاق و غیر متقاضی طلاق تفاوت وجود دارد. بین باورهای غیر منطقی در زوجین متقاضی طلاق و غیر متقاضی طلاق تفاوت وجود دارد. بین سازگاری زناشویی در زوجین متقاضی طلاق و غیر متقاضی طلاق تفاوت وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button