مطالعه ی عوامل موثر برقصد و تحکیم آن باعث افزایش میزان قصد کارآفرینی می شود. خودکارآمدی کارآفرینانه از عوامل موثر و مهم در قصد محسوب می شود. در این مقاله تنها دو متغیر امکان عینی (خودکارامدی) و قصد کارآفرینی از مدل لینان مورد بررسی قرار می گیرد. این مقاله از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات توصیفی و از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری، کلیه دانشجویان در حال تحصیل در رشته های مدیریت دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه یزدتشکیل داده اند. نمونه ی 294 نفری از دانشجویان رشته های مختلف مدیریت با استفاده از فرمول انتخاب گردیده است. خودکارآمدی دارای شش شاخص عمده می باشد که با آنها سنجش می شود. در این مقاله بر اساس شش شاخص، مهارت شناخت فرصت های بازار و توسعه محصول جدید، مهارت ایجاد محیط نوآورانه کارآفرینی، مهارت ایجاد رابطه با سرمایه گذاران، مهارت شناسایی هدف اصلی، مهارت رویارویی با چالش های غیر منتظره و مهارت توسعه منابع انسانی و با استفاده از مدل لینان در آن به تاثیر مستقیم خودکارآمدی بر قصد اشاره دارد به بررسی موضوع پرداخته ایم. نتایج، هر شش شاخص تاثیر مثبت و معناداری در قصد کارآفرینی دارند. از میان شاخص ها مهارت شناخت فرصت های بازار، توسعه محصول جدید و مهارت شناسایی هدف اصلی سهم بیشتری در پیش بینی قصد کارآفرینی دارند.