نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    12
تعامل: 
  • بازدید: 

    25
  • دانلود: 

    14
چکیده: 

مطالعه ی عوامل موثر برقصد و تحکیم آن باعث افزایش میزان قصد کارآفرینی می شود. خودکارآمدی کارآفرینانه از عوامل موثر و مهم در قصد محسوب می شود. در این مقاله تنها دو متغیر امکان عینی (خودکارامدی) و قصد کارآفرینی از مدل لینان مورد بررسی قرار می گیرد. این مقاله از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات توصیفی و از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری، کلیه دانشجویان در حال تحصیل در رشته های مدیریت دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه یزدتشکیل داده اند. نمونه ی 294 نفری از دانشجویان رشته های مختلف مدیریت با استفاده از فرمول انتخاب گردیده است. خودکارآمدی دارای شش شاخص عمده می باشد که با آنها سنجش می شود. در این مقاله بر اساس شش شاخص، مهارت شناخت فرصت های بازار و توسعه محصول جدید، مهارت ایجاد محیط نوآورانه کارآفرینی، مهارت ایجاد رابطه با سرمایه گذاران، مهارت شناسایی هدف اصلی، مهارت رویارویی با چالش های غیر منتظره و مهارت توسعه منابع انسانی و با استفاده از مدل لینان در آن به تاثیر مستقیم خودکارآمدی بر قصد اشاره دارد به بررسی موضوع پرداخته ایم. نتایج، هر شش شاخص تاثیر مثبت و معناداری در قصد کارآفرینی دارند. از میان شاخص ها مهارت شناخت فرصت های بازار، توسعه محصول جدید و مهارت شناسایی هدف اصلی سهم بیشتری در پیش بینی قصد کارآفرینی دارند.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 25

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 14
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    12
تعامل: 
  • بازدید: 

    74
  • دانلود: 

    40
چکیده: 

در عصر حاضر، با گسترش روز افزون فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان های شهرداری با حجم عظیمی از داده ها مواجه هستند. این داده ها که عمدتاً از طریق گسترش اینترنت اشیا تولید می شوند، پتانسیل بالایی برای بهبود خدمات شهری و تصمیم گیری های مبتنی بر داده را دارند. با این حال، چالش های متعددی از جمله امنیت داده، حجم بالای داده، تنوع منابع داده و نبود زیرساخت های مناسب، حملات سایبری، بهره برداری موثر از این داده ها را با مشکل مواجه کرده است. این پژوهش با هدف شناسایی و تحلیل چالش های پیش روی سازمان های شهرداری در مدیریت و امنیت داده ها در عصر اینترنت اشیا و ارائه راهکارهای مناسب انجام شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که برای مقابله با این چالش ها، سازمان های شهرداری باید به سمت مدیریت کلان داده، بهره گیری از هوش مصنوعی، تدوین سیاست های امنیتی جامع، آموزش کارکنان و ایجاد زیرساخت های قوی حرکت کنند. همچنین، مشارکت شهروندان و همکاری با سایر سازمان ها و نهادها در این زمینه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 74

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 40
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    12
تعامل: 
  • بازدید: 

    31
  • دانلود: 

    22
چکیده: 

تفکر استراتژیک عبارت است از فرآیند به کارگیری تجربه های قبلی در چهارچوبی منسجم که آن را تدوین استراتژی می نامند. با پیمودن این فرآیند می توان در موقعیت های حساس و بحرانی (استراتژیک) بهترین تصمیم ها را اتخاذ نمود. امروزه الگوهای تفکر استراتژیک از نیازهای اساسی ادارات و سازمانها برای رشد و ترقی می باشد که به کمک آن می توان از منبع ارزشمند و کلیدی تفکر سازمانی برای مدیریت چالش های محیطی و میل به اهداف سازمانی به خوبی استفاده کرد، فقدان تفکر استراتژیک در مدیران عالی با عنوان یک کمبود اساسی در سازمان ها به شمار می رود. تفکر سیستمی از طریق متغیر تعدیل گر فعالیت های کاری با عملکرد بالا بر عملکرد سازمانی کارکنان تاثیر دارد. تمرکز بر هدف از طریق متغیر تعدیل گر فعالیت های کاری با عملکرد بالا بر عملکرد سازمانی کارکنان تاثیر دارد. فرصت جویی هوشمندانه از طریق متغیر تعدیل گر فعالیت های کاری با عملکرد بالا بر عملکرد سازمانی کارکنان تاثیر دارد. تفکر در زمان از طریق متغیر تعدیل گر فعالیت های کاری با عملکرد بالا بر عملکرد سازمانی کارکنان تاثیر دارد. پیشروی براساس رویکرد علمی از طریق متغیر تعدیل گر فعالیت های کاری با عملکرد بالا بر عملکرد سازمانی کارکنان تاثیر دارد. تفکر استراتژیک بر عملکرد سازمانی کارکنان تاثیر دارد. ابعاد تفکر استراتژیک(تفکر سیستمی، تمرکز بر هدف، فرصت جویی هوشمندانه، تفکر در زمان، پیشروی براساس رویکرد علمی) بر روی عملکرد سازمانی تاثیر مثبت و معناداری دارد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 31

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 22
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    12
تعامل: 
  • بازدید: 

    84
  • دانلود: 

    32
کلیدواژه: 
چکیده: 

نگهداری و تعمیرات (Maintenance) یکی از فرآیندهای کلیدی در مدیریت دارایی هاست که هدف آن به حداقل رساندن خرابی تجهیزات و افزایش بهره وری سیستم ها است. با پیچیدگی روزافزون تجهیزات صنعتی، عدم قطعیت در فرآیندها و داده ها، و نیاز به تصمیم گیری در شرایط غیرقطعی، استفاده از روش های سنتی ممکن است ناکارآمد باشد. نگهداری و تعمیرات فازی به عنوان یک رویکرد نوین در مدیریت و برنامه ریزی سیستم های نگهداری و تعمیرات در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. در این پژوهش 23 مقاله علمی و پژوهشی در زمینه نگهداری و تعمیرات فازی از پایگاه داده های Elsevier، Taylor & Francis Online و پایگاه ‎های داخلی مانند پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، پرتال جامع علوم انسانی، نور مگز و. . . استخراج و مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت. نتیجه بررسی مقالات در 3 دسته ی رویکرد از جمله پیش بینی نرخ خرابی، چالش همچون پیچیدگی مدل سازی و پیشنهادات از قبیل ترکیب منطق فازی با هوش مصنوعی در نگهداری و تعمیرات، تقسیم بندی شدند. این مقاله می تواند بستر مناسبی برای توسعه پژوهش های آتی در حوزه مدیریت نگهداری و تعمیرات شود. در این راستا، منطق فازی که برای مدل سازی و مدیریت عدم قطعیت توسعه یافته است، می تواند راهکاری کارآمد ارائه دهد. نگهداری و تعمیرات فازی(Fuzzy Maintenance) به عنوان یک رویکرد نوین در مدیریت و برنامه ریزی سیستم های نگهداری و تعمیرات در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. در این مقاله مروری، سعی بر آن است که مفاهیم پایه، کاربردها، چالش ها و فرصت های استفاده از منطق فازی در نگهداری و تعمیرات بررسی شود.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 84

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 32
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    12
تعامل: 
  • بازدید: 

    52
  • دانلود: 

    22
چکیده: 

دیجیتال مارکتینگ روند فروش تولیدات محصول در شرکت ها را تغییر می دهد. اداره کنندگان شرکت های B2B در پی پاسخ به شیوه ی استفاده از راهبرد های دیجیتال مارکتینگ برای تزاید بهره وری در فروش خود هستند. چگونه استفاده از راهبردهای مارکتینگ آنلاین بر بهره وری شرکت های B2B اثر می گذارد؟ آماج اساسی و مهم که شرکت ها برای دستیابی به بهره وری باید به آن اهتمام کنند چیست؟ چه راهبردهای مهمی در مارکتینگ آنلاین، برای دستیابی به اهداف وجود دارد که منجر به موفقیت می شوند؟ به چه طریق استعمال شایسته از مارکتینگ آنلاین می تواند بهره وری شرکت های B2B را ضمانت کند؟ در این مقاله امتزاجی از عملکرد اکتشافی و کیفی استعمال شده است. این تحلیل بر اساس مصاحبه های نیمه ساختار یافته با تصمیم گیرندگان آژانس مارکتینگ، متخصصان مارکتینگ، راهبردهای مارکتینگ B2B و اداره کنندگان ارشد فروش در منطقه جغرافیایی اسلوونی و اتریش است. اکثراً کاملاً موافقند که دیجیتال مارکتینگ بر موفقیت شرکت های B2B تأثیر مثبت می گذارد، ارجاع و مارکتینگ محتوا بر درآمد شرکت های B2B تأثیر مثبت می گذارد، درآمد تولید و ارزش مشتری مهم ترین اهداف شرکت است، وب سایت شرکتی خوب، رسانه های اجتماعی و سئو بسیار مهم است، بیشترین سهم بودجه به تبلیغات دیجیتال اختصاص می یابد، وب سایت ها مهم ترین عامل فروش و بازاریابی محتوا یکی از اولویت های اساسی است.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 52

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 22
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    12
تعامل: 
  • بازدید: 

    23
  • دانلود: 

    16
چکیده: 

تفکر استراتژیک عبارت است از فرآیند به کارگیری تجربه های قبلی در چهارچوبی منسجم که آن را تدوین استراتژی می نامند. با پیمودن این فرآیند می توان در موقعیت های حساس و بحرانی (استراتژیک) بهترین تصمیم ها را اتخاذ نمود. امروزه الگوهای تفکر استراتژیک از نیازهای اساسی ادارات و سازمانها برای رشد و ترقی می باشد که به کمک آن می توان از منبع ارزشمند و کلیدی تفکر سازمانی برای مدیریت چالش های محیطی و میل به اهداف سازمانی به خوبی استفاده کرد، فقدان تفکر استراتژیک در مدیران عالی با عنوان یک کمبود اساسی در سازمان ها به شمار می رود. تفکر سیستمی از طریق متغیر تعدیل گر فعالیت های کاری با عملکرد بالا بر عملکرد سازمانی کارکنان تاثیر دارد. تمرکز بر هدف از طریق متغیر تعدیل گر فعالیت های کاری با عملکرد بالا بر عملکرد سازمانی کارکنان تاثیر دارد. فرصت جویی هوشمندانه از طریق متغیر تعدیل گر فعالیت های کاری با عملکرد بالا بر عملکرد سازمانی کارکنان تاثیر دارد. تفکر در زمان از طریق متغیر تعدیل گر فعالیت های کاری با عملکرد بالا بر عملکرد سازمانی کارکنان تاثیر دارد. پیشروی براساس رویکرد علمی از طریق متغیر تعدیل گر فعالیت های کاری با عملکرد بالا بر عملکرد سازمانی کارکنان تاثیر دارد. تفکر استراتژیک بر عملکرد سازمانی کارکنان تاثیر دارد. ابعاد تفکر استراتژیک(تفکر سیستمی، تمرکز بر هدف، فرصت جویی هوشمندانه، تفکر در زمان، پیشروی براساس رویکرد علمی) بر روی عملکرد سازمانی تاثیر مثبت و معناداری دارد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 23

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 16
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button