به منظور دستیابی به سرعت های بالاتر و نیروی جلوبرنده بهتر در کشتی های تکنیک های زیادی وجود دارد. یکی از این تکنیک ها استفاده از یک لایه نازک هوا در طول کف بدنه کشتی، به منظور کاهش پسای اصطکاک پوسته ای است.در این مقاله روی دو مدل، تست انجام شده که مدل اول یک شناور کاتاماران بدون حفره هوا می باشد که زاویه بالا آمدگی 23 درصد می باشد و مدل دوم همان کاتاماران می باشد ولی با این تفاوت که دارای حفره هوا می باشد که هم با تزریق هوا و هم بدون آن تست شده است.نتایج تجربی حاصل از آزمایش ها در حوضچه کشش، توضیح داده شده است. در نهایت نتایج بصورت نمودار ضریب مقاومت بر حسب عدد فرود ارایه می شود. خواهیم دید هنگامی که هوا در کف مدل تزریق می شود، پسای خالص درمدل حدود 12.5 تا 22 درصد کاهش می یابد.