لجستیک بین المللی، نه تنها سیستم پشتیبانی از بازاریابی است، بلکه بخش جدائی ناپذیر از بازاریابی است. به ایجاد و توسعه فرآیند بازاریابی بین المللی کمک می کند. با مکان یابی محل مورد تمایل مشتریان، مزیت زمانی و مکانی را به محصولات اضافه می کند. باعث توسعه بازار می شود. مقیاس های اقتصادی بهتری را فراهم می کند. بکارگیری موثرتر دارائی ها را فراهم می کند. رضایت مشتریان را حداکثر می سازد. هدف مدیریت لجستیک، تامین حداکثر خدمات رقابتی برای مشتریان با حداقل هزینه است. آمیخته ی هزینه/ خدمات مورد نیاز شرکت بین بازارهای بین المللی مختلف است، بنابراین باید برای مدیریت لجستیک بین المللی تلاش اضافی انجام دهید. بوسیله ی آن مشتریان محصولات شرکت را دریافت می کنند. اعتبار و تصویر کلی شرکت ممکن است به روش برنامه ریزی و اجرای فرآیند آن وابسته باشد. صنایع در تایید اهمیت لجستیک بین المللی خیلی کند عمل کرده اند. بسیاری از شرکت ها نتوانسته اند از حداکثر فرصت های ایجاد شده در تجارت بین الملل استفاده کنند. مدیریت و کنترل کانال های توزیع، شرکت را ملزم می کند که در بازارهای خارجی باشد، که آن از الزامات حفظ تصویر و سهم بازار شرکت است (Dichter, 1962).