Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات همایش/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    621
  • دانلود: 

    334
چکیده: 

در این مقاله، ما رویکردی برای تعیین سیاست بهینه بازرسی در انتخاب تامین کننده بر پایه معیارهای کیفی ارائه کرده ایم که استفاده از بازرسی ها، خارج کردن مواد معیوب از سیستم و در نظر گرفتن جریمه کیفی برای مواد کم کیفیت در مدلسازی مد نظر قرار گرفته است. در این مدل هزینه های سیستم به سه دسته عمده تقسیم بندی شده است 1- هزینه خرید و انتخاب تامین کننده 2- هزینه بازرسی 3- هزینه های کیفی و محصولات معیوب. و هدف از مدلسازی کمینه سازی مجموع هزینه های سیستم است. در انتها نیز یک مثال عددی برای مدل ارائه شده مطرح می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 621

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 334
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    1536
  • دانلود: 

    723
چکیده: 

تحقیق حاضر با هدف ارائه الگویی جهت ارزیابی اولویت های رقابتی در مدیریت زنجیره تامین پایدار شرکت فرآورده های لبنی کاله صورت گرفته است. از نظر دسته بندی بر حسب هدف یک تحقیق کاربردی، از نظر نحوه گردآوری داده ها توصیفی- غیرآزمایشی و در میان انواع روش های تحقیق توصیفی در زمره مطالعه موردی قرار گرفته است. جامعه آماری تحقیق از خبرگان شرکت فرآورده های لبنی کاله تشکیل شده است. پس از غربال شاخص های اولیه با استفاده از تکنیک دلفی، داده ها در فاز اول با استفاده از رویکرد AHP فازی و در فاز دوم با استفاده از رویکرد TOPSIS فازی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. با توجه به مطالعات صورت گرفته معیار های اصلی تحقیق از تامین کنندگان، مشتریان، فرایند کسب و کار پایدار داخلی و عملکرد رشد و یادگیری تشکیل شده است و هر یک شامل تعدادی زیرمعیار بوده است. بر اساس نتایج تحقیق، رتبه بندی شاخص ها در محیط فازی مشخص و اولویت بندی گزینه ها صورت گرفته است. در میان گزینه های موجود هزینه به عنوان مهمترین اولویت رقابتی در مدیریت زنجیره تامین پایدار شرکت فرآورده های لبنی کاله بدست آمد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1536

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 723
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    3143
  • دانلود: 

    1405
چکیده: 

به دلیل افزایش آگاهی های زیست محیطی مشتریان، رقابت و سیاست های سختگیرانه دولتی، روش ترکیب مدیریت زنجیره تامین سبز، برای حفظ منابع و تولید پایدار، به تدریج در حال تبدیل شدن به یک ضرورت برای سازمان ها می شود. با این حال، انجام موفقیت آمیز فعالیت های تولیدی و کسب و کار زنجیره تامین سبز به دلیل دخالت ریسک های مختلف نسبتا دشوار است. این ریسک ها و منابع مربوطه آن ها تمایل دارند که عملکرد زنجیره تامین سبز را به هم بزنند، و درنتیجه، عملکرد زیست محیطی و اقتصادی را کاهش دهند. بنابراین، شناسایی ریسک ها و تحلیل های بعدی آن ها در زنجیره تامین سبز بسیار مهم به منظور دانش و درک آن ها می باشد. تحقیقات حاضر خطرات مربوط به تصویب و اجرای موثر شیوه های زنجیره تامین سبز از نقطه نظر صنعتی را تجزیه و تحلیل می کند. یک رویکرد تحقیقاتی دو فازی در این مطالعه مطرح شده و مورد استفاده قرار گرفته است. در فاز ابتدایی، شش دسته از خطرات و بیست و پنج خطر خاص، در ارتباط با زنجیره تامین سبز، مشخص شده است. نظرات از مدیران و رئیسان و کارشناسان خبره شرکت پارس خودرو شامل (10 خبره) (اداره تامین رنو و اداره تامین قطعات پراید) بصورت پرسشنامه مقایسات دو زوجی فازی جمع آوری شده است. در مرحله دوم، فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی (منطق تحلیل سلسله مراتب فازی)، یک تجزیه تحلیل کمی و کیفی برای تجزیه و تحلیل ریسک های شناسایی شده برای تعیین اولویت نگرانی استفاده شده است. در این تحقیق، تلاش شده است تا مهمترین خطر در زمینه زنجیره تامین سبز شناخته شده، و یافته ها برای صنایع در مدیریت و کاهش عواقب خطرات در زنجیره تامین سبز مفید باشد. تجزیه و تحلیل نتایج نشان می دهد که دسته ریسک عملیاتی مهمترین خطرات در زنجیره تامین سبز هستند. تجزیه و تحلیل حساسیت نیز به منظور بررسی ثبات رتبه بندی اولویت انجام شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3143

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1405
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    2563
  • دانلود: 

    925
چکیده: 

امروزه ارزیابی و بهبود عملکرد در شرکت ها برای ارتقا سطح کیفی و بهره وری آنها از موضوعات بسیار مهم و کلیدی در حوزه مدیریت و صنعت می باشد. مسوولان سازمانها جهت برنامه ریزی و کنترل دقیق تر نیاز دارند که عملکرد پخش های خود را به روشی ارزیابی نماید.در حال حاظر این ارزیابی تنها از طریق اندازه گیری یکی از خروجی های آنها که میزان فروش آنهاست انجام میگیرد بدون اینکه امکانات و ورودی های آنها مورد ارزیابی قرار گیرد.دراین تحقیق موضوع ارزیابی عملکرد شرکت های پخش دارویی با روش تحلیل پوششی داده ها و با رویکرد چابک سازی معرفی می شود چراکه ارزیابی این ورودی ها و خروجی ها با معیارهای چابکی می تواند محک مناسبی برای ارزیابی پخش ها در بازار پر تلاطم دارو باشد. این مطالعه یک روشDEA  با رویکرد چابک سازی سازمانی برای ارزیابی عملکرد زنجیره تامین در سطح توزیع کنندگان به طور خاص ارائه می دهد.این مدل در شرکت کاسپین تامین به صورت مطالعه موردی اجرا شده و نشان می دهد که مدل  CCRورودی محور برای این منظور مناسب بوده و در نهایت مدل اندرسن پترسون برای رتبه بندی کلیه ی واحد های تصمیم گیری DMU) ها) و همچنین پخش های جدید جهت ورود به سیستم استفاده می شود. که نهایتا مدلی مناسب به جای ارزیابی های سنتی گذشته ارائه می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2563

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 925
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    391
  • دانلود: 

    168
چکیده: 

در علم اقتصاد تابع تولید به عنوان معیاری برای تعیین نحوه عملکرد یک واحد تصمیم گیرنده مورد استفاده قرار می گیرد. اساس تحلیل پوششی داده ها تخمین این تابع بر اساس مفهوم مغلوب کردن شاخص هایی است که در دو دسته ورودی و خروجی تفکیک شده اند. در تحلیل پوششی داده های متداول مرز مجموعه امکان تولید به عنوان تخمینی از تابع تولید با عنوان مرز کارایی در نظر گرفته می شود و معمولا همه شاخص ها در ساختن این مرز دخیل هستند. در حالی که ممکن است همه این شاخص ها در ارزیابی عملکرد واحد تصمیم گیری دخیل نباشند به عبارتی امکان پذیری و کارایی می توانند دو مفهوم مجزا باشند در این مقاله ما برای مفهوم امکان پذیری از تمام شاخص ها استفاده می کنیم ولی برای ارزیابی عملکرد برخی از شاخص ها را مورد نظر قرار می دهیم که آنها را شاخص های اصلی و بقیه را غیر اصلی می نامیم. مدل تشکیل شده بر اساس این تفکر را می توان در ارزیابی تکنیک برونسپاری در سازمانها مورد استفاده قرار داد. در برونسپاری عملا برخی از شاخص ها به غیر واگذار می گردد در حالی که آنها امکان پذیری فعالیت سازمان را فراهم می کنند ولی جزو شاخص های عملکردی سازمان قرار نمی گیرند. در پایان مدلی جهت برونسپاری با توجه به مرز مغلوب ناپذیری ارائه و در یک مثال کاربردی، میزان کارایی سازمان برق منطقه ای در 16 شعبه از کشور ایران که در سال 2013 برونسپاری نموده اند، با مدل پیشنهادی بررسی می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 391

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 168
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    578
  • دانلود: 

    250
چکیده: 

امروزه، دانش به منزله ی منبعی ارزشمند و استراﺗﮊیک به عنوان یک دارایی مطرح است و ارائه ی محصولات و خدمات با کیفیت مناسب و اقتصادی بدون مدیریت و استفاده صحیح از این منبع ارزشمند، امری سخت و ﺑﻌﺿا ناممکن است. از سوی دیگر، در بازار رقابتی عصر حاضر، مشتری مداری سرلوحه ی کاری بسیاری از شرکت ها قرار گرفته و تامین رضایت مشتری، هدف اساسی موسسات تولیدی و خدماتی می باشد و داشتن ارتباط موثر با مشتری در بخش خدمات پس از فروش، از اهمیت بالایی برخوردار است. در این پژوهش، با بررسی نظرات صاحب نظران علم مدیریت دانش، مدل مدیریت دانش چهار مرحله ای بات که شامل خلق دانش، نگه داری و رمزگذاری دانش، توزیع و به کارگیری دانش است در بخش خدمات پس از فروش شرکت فنی مهندسی، بازرگانی وﻳﮋن کاسپین توسعه داده شده و در ادامه نیز مدل پیشنهادی، جهت پیاده سازی مورد اعتبارسنجی مدل نهایی قرار گرفته است. به این منظور پرسشنامه ی مناسب طراحی و در اختیار تمامی مدیران و تعمیرکاران شرکت قرار گرفته و جهت تحلیل آماری مدل ارائه شده از آماره ی توزیع t استفاده شده است، تا میزان تایید مدل طراحی شده مشخص گردد. در پایان از طریق تحلیل آماری پرسشنامه مربوط به مدل ارائه شده، این نتیجه حاصل شده است که مدل ارائه شده جهت به کارگیری مناسب بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 578

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 250
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    1688
  • دانلود: 

    300
چکیده: 

لجستیک بین المللی، نه تنها سیستم پشتیبانی از بازاریابی است، بلکه بخش جدائی ناپذیر از بازاریابی است. به ایجاد و توسعه فرآیند بازاریابی بین المللی کمک می کند. با مکان یابی محل مورد تمایل مشتریان، مزیت زمانی و مکانی را به محصولات اضافه می کند. باعث توسعه بازار می شود. مقیاس های اقتصادی بهتری را فراهم می کند. بکارگیری موثرتر دارائی ها را فراهم می کند. رضایت مشتریان را حداکثر می سازد. هدف مدیریت لجستیک، تامین حداکثر خدمات رقابتی برای مشتریان با حداقل هزینه است. آمیخته ی هزینه/ خدمات مورد نیاز شرکت بین بازارهای بین المللی مختلف است، بنابراین باید برای مدیریت لجستیک بین المللی تلاش اضافی انجام دهید. بوسیله ی آن مشتریان محصولات شرکت را دریافت می کنند. اعتبار و تصویر کلی شرکت ممکن است به روش برنامه ریزی و اجرای فرآیند آن وابسته باشد. صنایع در تایید اهمیت لجستیک بین المللی خیلی کند عمل کرده اند. بسیاری از شرکت ها نتوانسته اند از حداکثر فرصت های ایجاد شده در تجارت بین الملل استفاده کنند. مدیریت و کنترل کانال های توزیع، شرکت را ملزم می کند که در بازارهای خارجی باشد، که آن از الزامات حفظ تصویر و سهم بازار شرکت است (Dichter, 1962).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1688

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 300
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    2842
  • دانلود: 

    1309
چکیده: 

در سال های اخیر صنعت برق در ایران دستخوش تغییرات اساسی و بنیادینی گردیده و با ظهور بازار برق تحولی در این صنعت پایه ایجاد شده است. مساله مورد بررسی در این تحقیق، بررسی ساختار زنجیره های تامین موجود در صنعت برق ایران و بکارگیری فن آوری اطلاعات به منظور آنهاست. در انتها نیز به معرفی مدل SCOR پرداخته و چگونگی بهره گیری از این مدل در زنجیره های تامین این صنعت را بررسی خواهیم کرد.هنگامی که برق مصرفی شما بعنوان مصرف کننده انرژی الکتریکی توسط شرکت های توزیع برق تامین می گردد، خود گویای این معنی است که زنجیره تامین از تولید تا مصرف ایجاد شده ولی هنوز با مشکلاتی روبروست. از جمله این نواقص می توان به عدم نقش حضور متقاضی در زنجیره تامین و مسائل برآورد صحیح بار ناشی از آن، عدم ایجاد محیطی رقابتی و پرداخت هزینه های سنگین جهت کاهش تلفات شبکه را عنوان نمود.مدل SCOR با توجه به روند فرآیندی صنایع، به عنوان مدل مرجع عملیات های زنجیره تامین سبز پرکاربردتر می باشد. شاخص های تعریف شده در SCOR مسیر صنایع را به سمت تولید محصولات سبز و آلایندگی کنترل محیط زیست تغییر می دهد. با توجه به این که صنعت برق یکی از تولیدکنندگان انرژی پاک، در چرخه ی تولید تا مصرف خود سهم بزرگی در آلایندگی محیط زیست دارد لازم است تا با بررسی بیشتر و اعمال الگوهای زیست محیطی از جمله استفاده از تجهیزات غیرآلاینده همچون سلول های خورشیدی، انرژی هسته ای در تولید برق و نیز وسائل حذف کننده ی آلاینده ها از جمله سیلکون، رسوب ساز الکترواستاتیک و فیلترهای کیسه ای در حذف ذرات معلق، سابنده ی وب بستر بسته بندی شده در حذف گاز و ذرات معلق و... محیط زیست که امانتی الهی در نزد ما است را همچون میراثی ماندگار برای نسل های آینده باقی بگذاریم.امروزه به دلیل تغییرات در نیازهای مشتریان و همچنین افزایش رقابت بین شرکت ها و مباحث خصوصی سازی در کشور ما استفاده از ابزارهایی به روز جهت افزایش عملکرد شرکت های توزیع برق بسیار حائز اهمیت می باشد؛ رویکرد زنجیره های تامین با بالاترین ارزش یکی از ابزارهای قدرتمند در این زمینه می باشد که جا دارد شرکت های توزیع به سمت رویکرد بالاترین ارزش پیش روند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2842

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1309
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    1453
  • دانلود: 

    1064
کلیدواژه: 
چکیده: 

مدیریت زنجیره تامین یک رویکرد یکپارچه سازی برای برنامه ریزی و کنترل مواد و اطلاعات می باشد که از تامین کنندگان تا مشتریان جریان دارد همانگونه که در وظایف مختلف در یک سازمان جریان دارد. مدیریت زنجیره تامین، مدیریت موجودی با تمرکز بر مدیریت عملیات را با آنالیز ارتباطات در سازمان های صنعتی ارتباط می دهد. این رشته در طی سال های اخیر دارای اهمیت فراوانی شده است.وظیفه مدیریت زنجیره تامین، مدیریت و هماهنگ سازی جریان های مختلف درون آن می باشد. یکی از چالش های مهم مدیریتی در این زمینه، در رابطه با هماهنگ سازی جریان مواد بین چندین سازمان و در درون هر سازمان است. به منظور نیل به این مهم، نیازمند استفاده از تکنولوژی ها و ابزارهایی جهت ردگیری مواد در مسیر طی شده از مبدا به مقصد و ثبت اطلاعات در هر مرحله می باشد هدف از این تحقیق، بررسی نحوه اثرگذاری یکپارچگی زنجیره تامین بر عملکرد شرکت است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1453

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1064