جستجو در بین هـــزاران ساعت آمـــــوزش

پایگـاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

فیلم آموزشی افزایش رویت پذیری و ضریب تاثیر تحقیقات

ویدئوی آموزشی

زمان

اسفند

1403

مدرس

آقای دکتر آل ابراهیم

ثبت نام

موبایل:
کد تخفیف:
مقدمه ای بر افزایش ضریب تاثیر و رویت پذیری مقالات - اهمیت افزایش رویت پذیری و ضریب تاثیر تحقیقات - راهکارهای عملی افزایش ضریب تاثیر و رویت پذیری مقالات، در حین نوشتن مقاله - راهکارهای عملی افزایش ضریب تاثیر و رویت پذیری مقالات، در حین انتخاب ژورنال مناسب - راهکارهای عملی افزایش ضریب تاثیر و رویت پذیری مقالات، بعد از چاپ مقاله -راهکارهای عملی افزایش ضریب تاثیر و رویت پذیری مقالات، پس از دریافت تعدادی استناد

*این دوره بصورت ویژه در استدیو ضبط شده است*
*توجه: پیوند بارگیری (لینک دانلود) تا سه روز پس از خرید قابل استفاده می باشد، لذا خواهشمند است ظرف این مدت اقدام به بارگیری (دانلود) محتوای مورد نمایید.

 

افزایش رویت پذیری و ضریب تاثیر تحقیقات

 

راهکارهای عملی افزایش اثرگذاری (ضریب تاثیر) و رویت پذیری مقالات :

فهرست مطالب افزایش رویت پذیری و ضریب تاثیر تحقیقات:

  • آشنایی  دکتر نادر آل ابراهیم و  جعبه ابزار پژوهشی 
  • مقدمه ای بر افزایش ضریب تاثیر و رویت پذیری مقالات
  • اهمیت افزایش رویت پذیری و ضریب تاثیر تحقیقات
  • راهکارهای عملی افزایش ضریب تاثیر و رویت پذیری مقالات، در حین نوشتن مقاله
  • راهکارهای عملی افزایش ضریب تاثیر و رویت پذیری مقالات، در حین انتخاب ژورنال مناسب
  • راهکارهای عملی افزایش ضریب تاثیر و رویت پذیری مقالات، بعد از چاپ مقاله
  • راهکارهای عملی افزایش ضریب تاثیر و رویت پذیری مقالات، پس از دریافت تعدادی استناد
  • آماده سازی مقاله برای تبلیغ و افزایش ضریب تاثیر و رویت پذیری آن

 

 

درباره دوره افزایش رویت پذیری و ضریب تاثیر تحقیقات :

آیا می دانید که بیش از 43% از مقالاتی که در نشریات ISI  به چاپ رسیده هرگز مورد استناد قرار نگرفته اند (nature.com/top100, 2014)؟ بطور قطع کیفیت مقالات دلیلی بر بی توجهی سایر محققین نبوده بلکه عدم اطلاع از وجود چنین مقالاتی؛ علت اصلی عدم استنادات بوده است. چاپ یک مقاله در یک نشریه معتبرعلمی تنها نیمی از راه نشر آن است، بخش اعظمی از فرآیند مربوط به رویت پذیری آن مقاله می باشد. استفاده از ابزارهای پژوهشی مناسب می تواند به محقق کمک کند تا نتیجه کار خود را در دسترس سایرین قرار داده و در نهایت، مقاله اش استنادات مناسبی بگیرد. سهم استناد به مقالات تاثیر شگرفی در رتبه بندی دانشگاهها دارد. بنابراین با افزایش ضریب تاثیر مقالات به ارتقا رتبه علمی فرد و دانشگاه کمک شایانی خواهد شد. دکتر آل ابراهیم بعنوان مبدع “Research tools” در این مرکز سعی دارد تا فضایی را در کشور فراهم آورد تا محققین و سیاستگذاران در دانشگاه ها با روشهای نوین بهبود رویت پذیری و افزایش ضریب تاثیر مقالات علمی آشنا شوند تا رتبه محقق و رتبه دانشگاه در رنکینگ جهانی ارتقاء یابد.

اهمیت موضوع دیدن شدن کارهای تحقیقاتی و رتبه بندی دانشگاه ها:

اغلب نظام های رتبه بندی بر روی شهرت، ویژگی های عملکردی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی متمرکز شده اند. امروزه سیستم های رتبه بندی فراوانی در جهان وجود دارند که دانشگاه های کشورها را در سطح ملی یا بین المللی مقایسه و رتبه بندی می کنند. از مشهورترین و پر کاربردترین رتبه بندی های بین المللی، می توان به سه سیستم رتبه بندی QS World University Rankings و سیستم رتبه بندی دانشگاه جیو تانگ شانگهای  Shanghai Jiao Tong University معروف به شانگهای رنکیگ یا Academic Ranking of World Universities و سیستم رتبه بندی تایمز Times Higher Education World University Rankings اشاره کرد. پس از نظام رتبه بندی شانگهای و تایمز، رتبه بندی های بین المللی دیگری نظیر رتبه بندی CWTS Leiden Ranking  و ISC و Webometrics و U-Multirank و US News Best Global Universities وRUR World University Rankings  و…از سوی سازمان های مختلف ارائه شده و هر کدام با روش و شاخص های خاصی درصدد رتبه بندی موسسات آموزشی در سطح جهانی هستند.

رتبه بندی دانشگاه ها فرآیند انتخاب را برای سیاستگذاران جهت تخصیص بودجه، برای دانشجویان جهت انتخاب دانشگاه هدف، برای صنعت گران جهت یافتن همکار دانشگاهی، و برای سایر دانشگاه ها؛ یافتن همکار تحقیقاتی را ساده می نماید. دانشگاه‌ها همواره به دنبال دستیابی به جایگاه بالاتر هستند. احراز رتبه‌های بهتر، با پذیرش دانشجویان با توانایی بالاتر و در نتیجه بهبود کیفیت ورودی دانشگاه رابطه مستقیم دارد .

با توجه به شاخص های رتبه بندی، شهرت دانشگاه، تعداد مقالات، و ارجاع به آنها از مهمترین شاخص ها در تعیین رتبه بندی یک دانشگاه ه است. بنابر این رویت پذیری و افزایش ضریب تاثیر تحقیقات اثر به سزایی در افزایش رتبه فرد محقق و دانشگاه وی دارد. بر همین اساس این مرکز با استقرار در معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران برنامه ای را برای افزایش رتبه فرد محقق، رنکینگ دانشگاه ها، و رویت پذیری مقالات که منجر به افزایش استنادات به آنها خواهد شد تدارک دیده است.

 

کارگاه های مرتبط با افزایش رویت پذیری و ضریب تاثیر تحقیقات:

کارگاه آنلاین آشنایی با پایگاه های اطلاعات علمی بین المللی و ترفند های جستجو

 

فیلم های مرتبط با افزایش رویت پذیری و ضریب تاثیر تحقیقات:

دوره کامل افزایش رویت پذیری و ضریب تاثیر تحقیقات

ساختن کلیپ های کوتاه از دستاوردهای پژوهشی و تهیه Layman Abstract

معرفی شبکه های اجتماعی علمی و نحوه عضویت و فعالیت در آنها

ایجاد هویت مجازی (برند سازی شخصی) افراد

بازار یابی به کمک ایمیل Email Marketing

فیلم آموزشی فرآیند نوشتن مقاله مروری

مدرس

آقای دکتر آل ابراهیم

لطفا در صورت بروز هرگونه مشکل به شماره 09217023642 از طریق واتس اپ یا تلگرام پیام ارسال فرمایید

بازگشت به بالا

محتوای مرتبط

ویدئوی آموزشی

نرم افزار آماری SPSS

زمان

اسفند ماه

1403

 

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

آقای دکتر ایوب سخائی (مدرس دانشگاه علامه طباطبائی تهران)

ویدئوی آموزشی

معرفی شبکه های اجتماعی علمی و نحوه عضویت و فعالیت در آنها

زمان

اسفند ماه

1403

 

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

آقای دکتر آل ابراهیم

ویدئوی آموزشی

دوره کامل افزایش رویت پذیری و ضریب تاثیر تحقیقات

زمان

اسفند ماه

1403

 

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

آقای دکتر آل ابراهیم

ویدئوی آموزشی

++C مقدماتی

زمان

اسفند ماه

1403

 

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

خانم اکرم بهبودی

ویدئوی آموزشی

بازی سازی با pygame

زمان

اسفند ماه

1403

 

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

ویدئوی آموزشی

ارزیابی مجلات علمی و شاخص های موثر در انتخاب مجلات

زمان

اسفند ماه

1403

 

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

خانم دکتر سپیده میدانی نیکجه

ویدئوی آموزشی

نرم افزار مدل سازی معادلات ساختاری AMOS

زمان

اسفند ماه

1403

 

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

آقای دکتر ایوب سخائی (مدرس دانشگاه علامه طباطبائی تهران)

ویدئوی آموزشی

کاربرد مدل های سری زمانی منقطع در تحلیل اثر سیاست های بخش سلامت

زمان

اسفند ماه

1403

 

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

آقای دکتر محسن بیاتی (استادیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز)

ویدئوی آموزشی

آشنایی با نکات حقوقی و قراردادی ترجمه

زمان

اسفند ماه

1403

 

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

آقای دکتر محمدرضا اربابی (رییس انجمن صنفی مترجمان)

ویدئوی آموزشی

فیلم آموزشی یادگیری عمیق (deep learning)

زمان

اسفند ماه

1403

 

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

آقای دکتر عبدالصمد کرامت فر