آینده مشاغل در صنعت بازیهای ویدیویی
(این نشست در تاریخ 1400/06/02 برگزار شده است)
آشنایی با مهم ترین جایگاههای شغلی و درآمدهای هرکدام در صنعت بازیهای رایانهای ، میتواند موجب جذب جوانان به این صنعت شود.
صنعت بازیهای رایانهای، صنعتی به نسبت جدید است که طی این سالها، در زمینههای مختلفی رشد کرده و امروزه یکی از سودآورترین صنعتها محسوب میشود.
چنین صنعتی مطمئنا دارای جایگاههای شغلی متعددی است که هر کدام از جایگاهها و پستهای شغلی در نوع خود دارای گرایشهای متفاوتی هستند و همین تقسیمبندی گرایشها در هر جایگاه، باعث تقسیم وظایف در تیمهای بزرگ و پرجمعیت تولید بازی میشود تا درنهایت به رشد و منفعت همهی تولیدکنندگان و مصرفکنندگان این صنعت بیانجامد.
بهطور کلی، جایگاههای شغلی صنعت بازیهای ویدیویی را میتوان به شرح زیر تقسیمبندی کرد که در هر کدام نیز چندین گرایش و زیر مجموعه دارد:
- طراح (Designer)
- نویسنده (Writer)
- برنامه نویس (Programmer)
- طراح جلوه های دیداری (Visual Artist)
- طراح محتوای شنیداری (Audio Artist)
- مدیر (Manager)
- آزمایش کننده (Tester)
- بازرگان (Businessman)
- روزنامه نگار (Journalist)
اگر بخواهیم از لحاظ نوع و جنس کار، هر جایگاه و هر پست را نیز تقسیمبندی کنیم، میتوان در کل تمامی شغلهای صنعت بازی را در دو دسته قرار داد:
دسته اول ) شغلهایی که ارتباط مستقیم با تولید بازی و محتواهای آن دارند؛
دسته دوم( شغلهایی که متمرکز بر مدیریت تولید، بازرگانی و آزمایش کیفیت بازی هستند و بهصورت غیرمستقیم با تولید بازی مرتبط هستند.
صنعت بازی و تولید یک محصول در این عرصه، کار بسیار پیچیده و زمانبری است که به خودی خود باعث میشود برای پیگیری روند تولید، تیمهای کوچک و بزرگ تشکیل شوند و جایگاههای شغلی متفاوتی بهوجود بیایند که هر فرد، در هر جایگاه نیازمند است مهارتهای متفاوتی داشته باشد و در یک کار گروهی و تیمی برای کمک به دیگر افراد در دیگر پستها همیشه آماده باشد.
جهت مشاهده و دانلود فایل ویدئو این نشست کلیک نمایید.